مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

پرچم افتادگان سال 2021 : گوشی هایی که عرضه بازار جهانی نشدند

نوشته شده در تاریخ1400-10-02 توسط

سال 2021 میزبان برخی از گوشی‌های خارق‌العاده مانند سری سامسونگ گلکسی اس 21، گوگل پیکسل 6 دو، خانواده شیائومی می 11، نسل سوم گوشی‌های تاشو سامسونگ گلکسی و سری وان پلاس 9 بود.در میان برخی شایعات امسال انتظار داشتیم گوشی های حیرت انگیز دیگری وارد بازار شوند اما هیچکدام نصیب کاربران نشد. این دستگاه‌ها که ممکن است کنسل شده یا با تأخیر مواجه شوند، بزرگترین تلفن‌های دیده نشده سال 2021 بودند.

Google Pixel Fold

یکی از گوشی‌های تاشو که فکر می‌کردیم در سال 2021 خواهیم دید، Google Pixel Fold بود. ایوان بلاس، خبرساز سریال و رسانه کره ای The Elec حتی ادعا کردند که قبل از پایان سال این دستگاه عرضه خواهد شد.

واضح است که این اتفاق نیفتاده است، اما حداقل انتظار میرفت که گوگل در رویداد سری پیکسل 6 در ماه اکتبر، یک نسخه آزمایشی یا نمایشی محصول را ارائه کند. این اتفاق هم نیفتاد، همچنان بصورت دقیق وضعیت این امر مشخص نیست،از گزارش برخی منابع اینگونه برداشت میشود که گوگل فعلا ساخت گوشی های تاشو را کنار گذاشته است .

A smaller Google Pixel

گوگل سری پیکسل 5a و پیکسل 6 را در سال 2021 ارائه کرد، اما همه آنها گوشی های نسبتا بزرگی هستند. اینکه این شرکت برای مدت طولانی دستگاه فشرده تری ارائه نکرده است بی‌سابقه است.

Huawei Mate 50 series


خط هواوی میت سال‌هاست که یک محصول سالانه بوده است و قدمت آن به گوشی‌هایی مانند Ascend Mate و Mate 7 برمی‌گردد. ممنوعیت تجاری ایالات متحده نمی تواند مانع از راه اندازی سری Mate 30 2019 و Mate 40 2020 شود (البته بدون پشتیبانی گوگل).با این حال، ما در سال 2021 هیچ دستگاه میت 50 را از این شرکت ندیده‌ایم. گزارشی از چین نشان می‌دهد که به دلیل کمبود تراشه‌های کایرین است، اما باید بگوییم که هواوی به دلیل همین مشکل، P50 پرو دارای نسخه‌ی ۴G اسنپدراگون ۸۸۸ را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

 یکی از مدیران هواوی گفته است که سری میت سال آینده عرضه خواهد شد.  سری P50 که اوایل امسال در چین عرضه شد، در اوایل سال 2022 به صورت جهانی عرضه می شود.

LG Velvet 2

ال‌جی تصمیم گرفت تا اوایل سال 2021 از تجارت گوشی‌های هوشمند خارج شود و به فعالیت در این صنعت پایان دهد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که این شرکت در حال انجام کارهای تکمیلی برای LG Velvet بود. این گوشی ظاهراً با اسم رمز Rainbow شناخته می‌شود و در زمان عرضه آن را LG Velvet 2 Pro می‌نامند.

تصویری از دستگاه توسط کارشناس توییتر FrontTron، تلفنی را نشان می‌دهد که درخششی شبیه به رنگین کمان در پشت دارد، همراه با دوربین‌های پشتی . آنها همچنین ادعا کردند که ال‌جی تقریباً 3000 دستگاه را به کارمندان خود در کره فروخته است.

طبق گزارش‌ها، این دستگاه دارای تراشه اسنپدراگون 888، پنل OLED 6.8 اینچی 120 هرتزی، باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم دوربین سه‌گانه پشتی همه کاره (64 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 8 مگاپیکسل با زوم 3 برابر) خواهد بود. پس به عنوان یک پرچمدار 2021 بسیار خوب است.

LG Rollable

عرضه عمده دیگری که ال جی در سال 2021 پس از خروج از آن مجبور به لغو آن شد، یک گوشی رولینگ بود.  وجود این دستگاه برای اولین بار در اواخر سال 2020 مورد بررسی قرار گرفت و سپس شرکت در طول نمایشگاه CES 2021 نگاهی گذرا به آن داشت. نقطه فروش اصلی آن یک صفحه نمایش چرخشی بود که از سمت راست امتداد داشت و به کاربران نمایشگری در اندازه تبلت برای کار کردن می داد.

در زمان رونمایی، گفته شد که در اواخر سال 2021 عرضه خواهد شد. البته همانطور که قبل تر گفته شد به دلیل خروج این شرکت از تجارت گوشی‌های هوشمند، این اتفاق نخواهد افتاد.  بعداً گزارش شد که ال‌جی این گوشی رول شونده را به کارمندان فروخته است.

OnePlus 9T series


OnePlus از زمانی که OnePlus 3T در نوامبر 2016 عرضه شد، یک پرچمدار سری T ارائه کرده است. بعداً در اواخر سال 2019 به یک گوشی سری T وانیلی و یک دستگاه T Pro گسترش یافت. بنابراین وقتی سری OnePlus 9T در عمل وجود نداشت، به جای آن ما را با وان پلاس 9RT شگفت زده کرد. 

اولین بار در مورد نادیده گرفتن گوشی های سری T شنیدیم که افشاگران ادعا کردند که مدل Pro سری T وجود ندارد. اما پیت لاو، یکی از بنیانگذاران OnePlus، گفت که در نیمه دوم سال 2021 اصلاً گوشی های سری T وجود نخواهند داشت. لاو دلیلی برای این چرخش وقایع ارائه نکرد، اگرچه ما تصور می کنیم که کمبود تراشه جهانی احتمالاً نقش داشته است.

Realme 9 series

Realme به طور سنتی هر سال دو خانواده تلفن‌های شماره‌دار اصلی را راه‌اندازی می‌کند، مانند Realme 1 و 2 در سال 2018، Realme 3 و 5 در سال 2019، و Realme 6 و 7 در سال گذشته. ما سری Realme 8 را زودتر در سال 2021 دریافت کردیم، اما چه اتفاقی برای خانواده Realme 9 افتاد؟

متأسفانه Realme در ماه سپتامبر تأیید کرد که محدوده Realme 9 به دلیل کمبود تراشه جهانی به سال 2022 موکول شده است. هیچ صحبتی در مورد ظاهر این گوشی‌های گمشده وجود ندارد.

Samsung Galaxy Note 21

احتمالاً بزرگترین غایب ما در سال 2021، گلکسی نوت 21 بود. اولین اشاره‌ها مبنی بر پدیدار نشدن نوت امسال در واقع در تاریخ آگوست 2020 بود، زمانی که The Elec ادعا کرد که سامسونگ هنوز برنامه‌های تایید شده‌ای برای گلکسی نوت در سال 2021 نداشته است.

این حماسه در طول ماه‌ها تکامل یافت، زیرا  رسانه‌های خبری اضافی ادعا کردند که گلکسی نوت ممکن است در سال 2021 ظاهر نشود. در نهایت، در ماه مارس امسال گزارش شد که DJ Koh (مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ) به سهامداران گفته بود که در سال ۲۰۲۱ این گوشی عرضه نمی‌شود و در عوض در سال ۲۰۲۲ نسل جدید سری نوت از راه می‌رسد.

در نهایت، زمانی که سامسونگ رویداد Unpacked خود را در آگوست/سپتامبر 2021 برگزار کرد، گلکسی نوت 21 پدیدار نشد.سامسونگ به‌زودی از گلکسی S22 اولترا رونمایی می‌کند که قرار است با جایگاه مخصوص قلم S Pen راهی بازار شود. علاوه بر این موضوع، گزارش‌های متعددی در مورد قطعی شدن مرگ گلکسی نوت منتشر شده است. اگرچه سامسونگ هنوز این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده، ولی به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ هم خبری از نسل جدید سری نوت نخواهد بود. 

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد