مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

معرفی سنسورهای 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 برای گوشی‌های هوشمند توسط سامسونگ

نوشته شده در تاریخ1400-09-03 توسط

در اوایل سال جاری، گزارش هایی مبنی بر آماده شدن سامسونگ برای عرضه یک سنسور 200 مگاپیکسلی دوربین گوشی های هوشمند جدید منتشر شد. حالا غول کره جنوبی دو سنسور دوربین جدید را رسما معرفی کرده است.

سامسونگ ISOCELL HP1 را به عنوان اولین سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی با سنسور پیکسل 0.64 میکرومتر معرفی کرده است. علاوه بر این، این شرکت همچنین  ISOCELL GN5   پنجاه مگاپیکسلی را به عنوان اولین حسگر تصویری معرفی کرده است که از فناوری Dual Pixel Pro با فوکوس همه جانبه با دو فوتودیود در یک پیکسل 1.0 میکرومتر استفاده می کند.

Samsung ISOCELL HP1 دارای یک فناوری کاملاً جدید ChameleonCell است، یک فناوری pixel-binning که بسته به محیط از طرح بندی پیکسل دو در دو، چهار در چهار یا کامل استفاده می کند. می تواند ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با حداقل افت در میدان دید بگیرد.

HP1 چهار پیکسل مجاور را با هم ادغام می کند تا رزولوشن را به 50 مگاپیکسل کاهش دهد تا ویدیوهای 8K بدون نیاز به برش یا کاهش وضوح تصویر کامل بگیرد. در یک محیط کم نور، HP1 با ادغام 16 پیکسل مجاور به یک سنسور تصویر 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 2.56 میکرومتر تبدیل می شود که قادر به جذب نور و حساسیت بیشتر و همچنین تولید عکس های روشن تر و واضح تر است. با این حال، در محیط‌های بیرونی روشن، حسگر می‌تواند عکس‌هایی با وضوح فوق‌العاده بگیرد.

از سوی دیگر، سنسور ISOCELL GN5 اولین حسگر تصویر 1.0 میکرومتری صنعت است که فناوری Dual Pixel Pro را ادغام می‌کند. این یک فناوری فوکوس خودکار همه جهته است که می تواند قابلیت های فوکوس خودکار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این فناوری دو فتودیود را در هر پیکسل 1.0 میکرومتری حسگر به صورت افقی یا عمودی قرار می دهد تا تغییرات الگو را در همه جهات تشخیص دهد. سامسونگ می گوید با یک میلیون فوتودیود چند جهته تشخیص فاز که تمام قسمت های سنسور را پوشش می دهد، فوکوس خودکار آنی می شود.

این دستگاه از فناوری پیکسل اختصاصی سامسونگ استفاده می‌کند، که از جداسازی عمیق فرورفتگی جلو (FDTI) بر روی یک محصول Dual Pixel استفاده می‌کند. علیرغم اندازه میکروسکوپی فتودیود، FDTI هر فتودیود را قادر می‌سازد تا اطلاعات نور بیشتری را جذب و نگهداری کند، ظرفیت کامل فتودیودها (FWC) را بهبود می‌بخشد و تداخل در پیکسل را کاهش می‌دهد.

سامسونگ در حال حاضر حسگرهای ISOCELL HP1 و ISOCELL GN5 را برای تولیدکنندگان دستگاه ارسال کرده است. این بدان معناست که می‌توانیم منتظر گوشی‌های هوشمند جدید با این سنسورها در اواخر امسال یا اوایل سال 2022 باشیم. همچنین این احتمال وجود دارد که سری گلکسی اس 22 آینده به این سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید مجهز شود.

منبع: gizmochina

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد