مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

9 گام اساسی در حفظ امنیت گوشی های هوشمند

نوشته شده در تاریخ1400-09-18 توسط

برای بسیاری از ما زندگی بدون تلفن هوشمند بسیار سخت و یا غیرممکن است . ما آن را در تمام طول روز با خود حمل می کنیم و از آن برای بررسی همه امور استفاده می کنیم.کاربران تلفن های هوشمند تقریباً برای همه امور زندگی خود به تلفن همراه خود متکی هستند: تجارت ، خرید ، ارتباطات ، سرگرمی و ...

طبق گزارشات،کاربران معمولی بیش از 50 بار در روز تلفن های خود را بررسی می کنند.تلفن همراه حاوی بسیاری از اطلاعات شخصی ماست به همین دلیل  برای جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و گذرواژه ها باید نکات ایمنی را رعایت کنیم.

گام های اساسی در حفظ امنیت تلفن های هوشمند

1.صفحه اصلی خود را قفل کنید

قفل کردن صفحه اصلی شما یک راه حل ساده برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات خصوصی شما است . قفل کردن صفحه نمایش در صورت عدم استفاده مستقیم از آن مانع از دسترسی افراد به محتویات آن می شود. برنامه هایی مانند Burner و Firewall از دسترسی هکرها ، فروشندگان مزاحم و تماس گیرندگان ناخواسته به تلفن شما جلوگیری می کند.
Burner عنوان یک برنامه کاربردی برای مخفی کردن شماره تلفن است. یک خط دوم برای زنگ زدن و ارسال پیامک متنی یا تصویری که تا هفت روز اول دسترسی رایگان به شما می‌دهد. این برنامه که یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد قابلیت امنیتی فوق‌العاده‌ای برای شما فراهم کرده و از اینکه شماره تلفن شما در دسترس همگان قرار بگیرد یا اطلاعات شخصی و امنیتی شما در معرض تعرض باشد جلوگیری می‌کند. بعد از نصب می‌توانید شماره تلفن خود را تنها به افراد مورد اعتماد خود داده و برای دیگران از برنر استفاده کنید. Firewall به کاربران iOS اجازه می دهد تا تماس های ناخواسته را مستقیماً بدون ارسال یک زنگ به پست صوتی ارسال کنند.

2.تلفن خود را در ایستگاه های شارژ عمومی شارژ نکنید

شارژ تلفن در ایستگاه های شارژ عمومی همانطور که در فرودگاه ها ، ایستگاه های حمل و نقل ، هواپیماها ، کنفرانس ها و مراکز خرید یافت می شود امنیت تلفن همراه شما را به خطر می اندازد. این به این دلیل است که در اتصال به یک درگاه عمومی علاوه بر شارژ تلفن ، داده ها را نیز منتقل می شوند. اگر یک پورت خروجی به خطر بیفتد ، یک هکر می تواند به ایمیل ها ، پیامک ها ، عکس ها و مخاطبین شما دسترسی پیدا کند.

3.از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید (two factor authentication)

این مرحله امنیتی قبل از اینکه به شما اجازه دهد از یک حساب خاص مانند ایمیل خود استفاده کنید ، هویت شما را دوبار بررسی می کند. یک نوع رایج احراز هویت دو عاملی است که یک کد حساس به زمان ایجاد می کند که از طریق پیام متنی به تلفن شما ارسال می شود. این کد برای استفاده یکبار مناسب است و پس از وارد کردن آن می توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

4.نرم افزار گوشی (بخش های مربوط به سیستم عامل) خود را به طور مرتب به روز کنید

انجام این کار می تواند احتمال هک شدن تلفن شما را کاهش دهد. هرچه مدت زمان بیشتری را بدون به روزرسانی تلفن و نرم افزار خود بگذرانید ، اطلاعات شما بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد.دقت کنید که بروزرسانی حتما از طرف شرکت سازنده تلفن همراه انجام شود.

5.هنگامی که از بلوتوث و Wi-Fi استفاده نمیکنید آنها را خاموش کنید

هک کردن کانال های بلوتوث نوعی رایج از حمله هکرها برای حمله به حریم خصوصی شما هستند. مطمئن شوید که به کدام دستگاه ها وصل می شوید ، به ویژه هنگامی که بلوتوث خودتان نیست یا اولین بار است که وصل می شوید.

6.جیلبریک یا روت کردن دستگاه خود را متوقف کنید

شکستن آیفون یا روت کردن اندروید دارای مزایای جذابی است اما قبل از انجام این کار خوب فکر کنید. جیلبریک کردن تلفن شما می تواند باعث باز شدن آن برای هکرها شود ، که واقعاً می تواند ویران کننده باشد.

7. hotspots (نقطه اتصال) را رمزگذاری کنید

hotspots می تواند به افراد ناشناس اجازه دهد بدون اطلاع شما به داده ها و فایل های تلفن شما دسترسی پیدا کنند. با انتخاب یک رمزگذاری قوی یا فرآیند رمزگذاری پیام ، در برابر این امر محافظت کنید. گاهی اوقات رمزگذاری پیش فرض ممکن است قدیمی یا امن ترین نباشد.

8.رمزهای عبور را در فایل های رمزگذاری شده ذخیره کنید

امن ترین راه برای ذخیره یا نگهداری داده های حساس در تلفن شما استفاده از نوعی برنامه محافظت شده با رمز عبور برای ذخیره داده ها در داخل ، مانند LastPass است. حتی اگر هکر اطلاعات حساس را در دست بگیرد ، آنها رمزگذاری می شوند و نفوذ به آنها را دشوار می کند.

9.از VPN استفاده کنید

 Virtual Private Networks (شبکه های خصوصی مجازی) یا VPN ها به کاربران امکان می دهد از طریق یک شبکه خصوصی از طریق اینترنت یک اتصال امن برقرار کنند. آنها کاربران را قادر می سازند تا داده ها را از طریق شبکه های عمومی یا اشتراکی ارسال و دریافت کنند بدون اینکه کاربران غیرمجاز قادر به مشاهده آنها باشند. VPN داده های شما را امن و ناشناس نگه می دارد آدرس IP واقعی شما را از هر وب سایت یا ایمیلی که با آن ارتباط برقرار می کنید پنهان می کند. اساساً ، آنها یک لایه حفاظتی اضافی بین شما و هکرها اضافه می کنند.

1 نظر
  • سر********

    سر******** 1400-11-22 پاسخ

    ارزش مطالعه کردن رو داشت.
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد