مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

پشتیبانی اندروید 13 از Bluetooth LE Audio

نوشته شده در تاریخ1400-10-06 توسط

اندروید 12  ویژگی های جدید و طراحی رابط کاملاً جدید را در قالب Material You برای ما به ارمغان آورده است، اما متأسفانه از استاندارد انتقال کم مصرف صوت از طریق بلوتوث (LE Audio) که آینده پخش صدای بی سیم برای هدفون و سمعک است، پشتیبانی نمی کند. به نظر می رسد که اندروید 13 ،سال آینده بالاخره می تواند پشتیبانی از این استاندارد جدید را اضافه کند.

 گوگل اخیرا کدک صوتی LE (LC3) را ادغام کرده و آن را به عنوان یک گزینه جدید به تنظیمات سیستم اضافه کرده است.هنگام اتصال به یک دستگاه صوتی، کدک بالاترین اولویت را خواهد داشت، به این معنی که دستگاه های پشتیبانی شده سعی می کنند قبل از هر اتصال دیگری یک اتصال صوتی LE برقرار کنند.

 Bluetooth LE Audio عمر باتری را به شدت بهبود می بخشد و اتصال پایدارتر را بدون افت کیفیت صدا ارائه می دهد. علاوه بر این، از پخش جریانی های متعدد به بیش از یک جفت هدفون پشتیبانی می کند و لذت بردن از یک نمایش یا موسیقی با دوستان را مستقیماً از تلفن یا تبلت خود آسان می کند.سمعک ها نیز از این فناوری بهره خواهند برد و اساساً آنها را با محصولات مصرفی برابر می کند که همان قابلیت های تماس بی سیم و گزینه های پخش صدا را ارائه می دهند.

گوگل قبلاً پشتیبانی از Bluetooth LE Audio API را در اندروید 12 معرفی کرده بود، اما این برای پشتیبانی کامل کافی نیست و فقط برخی زمینه ها را فراهم می کند. تعهدات جدید نشان می دهد که گوگل آماده است تا بالاخره پشتیبانی مناسب LE Audio را به اندروید ارائه کند.

بسیاری از هدفون‌ها و سمعک‌ها هنوز از بلوتوث LE Audio پشتیبانی نمی‌کنند و احتمالاً در آینده نزدیک به دستگاه‌های پیشرفته محدود خواهد شد. همین امر در مورد گوشی‌های اندرویدی نیز صدق می‌کند، زیرا با بکارگیری سخت افزار فعلی به تراشه‌های سطح بالایی مانند اسنپدراگون 888 و 865+ و جدیدتر نیاز است. اما زمان زیادی طول نمی‌کشد تا مدل‌های ارزان‌تر در دسترس قرار گیرند و به زودی همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: androidpolice

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد