مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

اخراج کارکنان واکسینه نشده ی گوگل!

نوشته شده در تاریخ1400-09-26 توسط

     بر اساس یادداشتی که به ‌دست شبکه‌ CNBC رسیده است، عنوان می‌کند آن دسته از کارمندان گوگل که هنوز واکسینه نشده‌اند، می‌توانند به مرخصی اجباری بروند و در صورت عدم رعایت مقررات وضع‌شده‌ی کووید-19 ، مجبور به ترک شرکت می‌شوند. طبق گزارش‌ها، این تصمیم گوگل از سیاست جدید دولت جو بایدن مبتنی ‌بر واکسیناسیون اجباری کارمندان پیروی می‌کند؛ که در حال حاضر این فرمان بایدن با مخالفت‌های سنا و دادگاه فدرال مواجه شد.
     بر اساس این یادداشت، گوگل تا 3 دسامبر به کارمندانش فرصت داد تا مدارک واکسیناسیون خود را آپلود کنند یا تأییدیه معافیت پزشکی یا مذهبی را بگیرند. بر اساس گزارش CNBC، این شرکت می‌گوید کسانی که تا 13 ژانویه هیچ‌ یک از این کارها را انجام ندهند، ابتدا مرخصی اجباری 30 روزه با حقوق برایشان در نظر گرفته می‌شود. و پس از 30 روز اگر همچنان از این قوانین پیروی نکنند، ممکن است تا 6 ماه مرخصی بدون حقوق شامل حال آنان شود و درنهایت از شرکت اخراج شوند.


   گوگل این خط مشی را رد نمی کند. لورا لی اریکسون، سخنگوی گوگل به The Verge گفت:
همان‌ طور که قبلا بیان کرده‌ایم، الزامات واکسیناسیون ما یکی از راه‌های مهمی است که می‌توانیم نیروی کار خود را با آن ایمن نگه داریم. و درنتیجه‌‌‌ی آن خدمات، از خود محافظت کنیم. ما در برابر کارمندان دارای شرایط واکسیناسیون متعهد‌‌‌‌یم تا هرکاری که برای کمک به آنان در این راه لازم است، انجام دهیم و قاطعانه روی این تصمیم استوار هستیم.
     در گزارش CNBC اشاره شده است که ممکن است گزینه‌هایی برای کارمندان واکسینه ‌نشده نیز وجود داشته باشد. درحالی ‌که گوگل انتظار دارد برنامه‌ی واکسیناسیون الزامی برای همه اعمال شود ، کارمندان می‌توانند به ‌دنبال موقعیت‌هایی باشند که واکسیناسیون از شرایط آن نباشد. اگرچه بسیاری از کارمندان گوگل به‌ دلیل شرایط حاکم همچنان در دورکاری به‌ سر می‌ برند. گوگل کارمندان خود را ملزم به واکسینه ‌شدن می‌کند؛ با این‌ حال، گفته می شود که آزمایش‌های مکرر جایگزین مناسبی نیست.همچنین، امکان درخواست معافیت وجود دارد.
    مشخص نشده است که گونه‌ی جدید اُمیکرون چه زمانی به‌ پایان می‌رسد، بنابراین این شرکت مشخص نکرده است که چه زمانی کارمندان باید به دفتر بازگردند. اما انتظار دارد که بسیاری از نیروی کار خود حداقل برخی از کارها را شخصاً در دفتر انجام دهند. با این حال CNBC می‌گوید ، در‌صورتی ‌که کارمندان دورکار مشمول این دستور شوند، احتمال الزامی‌ شدن واکسیناسیون برای آنان نیز وجود دارد.
     هم دستمزد و هم الزامات واکسیناسیون مسائل مهمی در داخل شرکت بوده است. مدیران این سوال را مطرح کردند که آیا گوگل قصد دارد دستمزدها را بر اساس تورم افزایش دهد (شرکت مطرح کرد که قصد انجام این کار را ندارد). با این حال CNBC ماه گذشته گزارش داد که یک مانیفست دستوری ضد واکسن، که توسط صدها کارمند امضا شده است، در گوگل به اشتراک گذاشته شده است.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد