مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

سرویس های موبایل گوگل (GMS) چیست؟

نوشته شده در تاریخ1400-07-26 توسط

خدمات تلفن همراه گوگل (Google Mobile Services) مجموعه ای از برنامه ها و رابط های برنامه نویسی نرم افزار (API) است که توسط Google برای تولید دستگاه های Android مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها توسعه یافته است. GMS تنها زمانی می تواند در دستگاه ها پیاده شود که تولید کننده مجوز استفاده از مجموعه نرم افزارهای ابری ( نرم افزارهایی که بجای نصب و استقرار بر روی سرور شرکت ها یا سازمان ها بر روی سرور شرکت ارائه کننده خدمات نرم افزاری استقرار می یابد) را دریافت کرده باشد. GMS همه برنامه های محبوب Google را بصورت یکپارچه در اختیار کاربران قرار می دهد.

نمونه هایی از برنامه های محبوب در GMS عبارتند از فروشگاه Google Play ، فروشگاه برنامه های  Chrome ، Android، مرورگر وب Google و Search  ابزاری که در وب و دستگاه اطلاعات خاصی را جستجو می کند. تولیدکنندگان می توانند برنامه های کاربردی GMS خاص ، مانند Gmail یا Youtube را در صفحه اصلی دستگاه (home) از پیش نصب کرده یا آنها را برای بارگیری از طریق یک فروشگاه برنامه ارائه دهند. برنامه های کاربردی دیگر GMS شامل Google Drive ، Hangouts ، Maps ، Photos و Music است.

GMS ممکن است بر اساس  دسترسی کشور سازنده و الزامات مجوز متفاوت باشد. همچنین نباید آن را با پروژه منبع باز Android یا AOSP (تنها به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی اجازه میدهد سیستم عامل Android را در دستگاه های خود اجراکنند و رایگان است) اشتباه گرفت.

مجوز GMS

تولید کننده های دستگاه های Android برای بهره بردن از GMS در دستگاه های خود باید از Google  (به منظور کسب اطمینان از اینکه همه برنامه ها مطابق برنامه نرم افزار دستگاه کار می کنند) مجوز بگیرند. این مجوز غیرقابل انتقال و غیر اختصاصی است. توسعه دهندگانی که مجوز از Google دریافت نمی کنند نمی توانند برنامه های رایج موجود مانند Gmail را به روز کنند و این میتواند منجر به عملکرد نادرست شود. دریافت مجوز برای برنامه های GMS اغلب شش ماه طول می کشد. برای دریافت گواهینامه باید فرم های مناسب را پر کرده و روش های سازگاری با برنامه های GMS را دنبال کنند. آزمایش های سازگاری را می توان از طریق مجموعه تست سازگاری Android ، به نام CTS Verifier یا از طریق مجموعه تست GMS Google تکمیل کرد. این نوع آزمایشات جنبه هایی مانند انطباق ، کیفیت عملکرد و وضوح صفحه نمایش را بررسی می کند.

گواهینامه GMS تأیید می کند که دستگاه معیارهای عملکرد Google را دارد و می تواند برنامه های Google را با موفقیت اجرا کند و همچنین اجازه می دهد با مجموعه برنامه ها و خدمات GMS در بازار عرضه شود.

مزایای GMS

  • دسترسی به تعداد زیادی از برنامه های کاربردی  GMS
  • عملکرد و پشتیبانی یکنواخت برای دستگاه های مختلف Android
  • کسب اطمینان از امنیت برنامه بواسطه  دستورالعمل های Google
  • کسب اطمینان از عملکرد صحیح برنامه ها بواسطه فعال کردن  به روز رسانی های سیستم
  • پشتیبانی از به روزرسانی های OTA (عمليات بي سيمي که در شبکه بدون استفاده از کابل انجام شود)

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد