مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

افزایش 52.5 درصدی سود سه ماهه آخر 2021 سامسونگ با فروش تراشه های قوی و گوشی های هوشمند

نوشته شده در تاریخ1400-10-17 توسط

اوایل امروز، سامسونگ تخمین درآمد خود را برای سه ماهه چهارم سال 2021 اعلام کرد. این شرکت کره جنوبی گفت که انتظار دارد فروش تلفیقی 76 تریلیون وون (حدود 63.2 میلیارد دلار) و سود عملیاتی 13.8 تریلیون وون (حدود 11.4 میلیارد دلار) داشته باشد. این شرکت اعداد نهایی برای سه ماهه چهارم 2021 را اواخر این ماه اعلام خواهد کرد.

در مقایسه با سال قبل، انتظار می‌رود فروش شرکت 23.5 درصد بیشتر باشد و سود عملیاتی احتمالاً 52.5 درصد بیشتر باشد. علاوه بر این، آمار فروش آن بالاترین رقم در تاریخ سامسونگ است. در مقایسه با سه ماهه سوم 2021، سود عملیاتی سامسونگ 12.8 درصد کاهش یافته است. به گفته تحلیلگران، تجارت تراشه های نیمه هادی و گوشی های هوشمند این شرکت به خوبی پیش می رود.

در کل سال 2021، فروش سامسونگ از تمام رکوردها عبور کرد و به 279 تریلیون وون(حدود 232 میلیارد دلار) رسید. سود عملیاتی آن برای کل سال احتمالاً 51.6 تریلیون وون (حدود 42 میلیارد دلار) خواهد بود که 43.3 درصد بیشتر از سال 2020 و سومین سود عملیاتی بالا در تاریخ آن است. با این حال، شرکت کره جنوبی همچنان انتظارات سود عملیاتی (15.2 تریلیون وون) تحلیلگران را از دست داده است.

با توجه به روند کار در خانه و افزایش تقاضای زیرساخت های ابری، فروش تراشه های حافظه سامسونگ (DRAM و NAND) طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. کمبود تراشه در سه ماهه گذشته اندکی کاهش یافت که به فروش بالاتر گوشی های هوشمند کمک کرد. Samsung Display نیز شاهد کسب و کار بالاتری بود، اما سرمایه گذاری در تولید پنل QD-OLED احتمالاً عملکرد کلی را کاهش داده است.

سامسونگ تا پایان این ماه از اعداد نهایی و تفکیک جزئیات کسب و کار مختلف خود رونمایی خواهد کرد. این شرکت محصولات جدید خود را از جمله تلویزیون‌های MicroLED جدید، تلویزیون‌های QLED، تلویزیون‌های Neo QLED و لوازم خانگی سفارشی در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشت. انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آینده سری Galaxy S22 را معرفی کند.

مبع: sammobile

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد