مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

شیائومی روی فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش با وضوح بیشتر از ۲۰ مگاپیکسل کار می‌کند

نوشته شده در تاریخ1400-10-15 توسط

به گزارش Gizmochina، شیائومی در حال آزمایش دوربین جدید زیر صفحه‌نمایش با وضوح قابل‌توجه است که با صفحه‌نمایش +FHD ساخت شرکت Huaxing Optoelectronics همراه خواهد بود.

پیش‌ازاین، شیائومی MIX 4 را به‌عنوان اولین گوشی هوشمندش با دوربین زیر صفحه‌نمایش عرضه کرد که وضوح آن ۲۰مگاپیکسل بود.

بااین‌حال، دستگاه‌های آینده با فناوری جدید دوربین زیر صفحه‌نمایش ، تعداد پیکسل بسیار متراکم‌تر با وضوح بیشتر از ۲۰مگاپیکسل خواهند داشت. وضوح افزایش‌یافته با بهبودهایی که در وضوح تصاویر سلفی (از طریق My Drivers) ایجاد شده است، بیشتر خواهد شد.

 شایان ذکر است که اگرچه دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش واقعاً مسیر طولانی را طی کرده‌اند، اما کیفیت آن‌ها هنوز با دوربین‌های سلفی معمولی قابل مقایسه نیست. شیائومی قصد دارد با فناوری‌های جدیدش اختلاف کیفیت بین دو دوربین مذکور را کاهش دهد. هنوز جزئیاتی درباره‌ی دستگاه‌های آینده‌ی مجهز به این فناوری دردسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری باشیم.

فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش شیائومی از آرایش پیکسلی جدید با مدار ویژه‌ای استفاده می‌کند که برای پنهان‌کردن اجزای بیشتر زیر پیکسل‌های فرعی RGB طراحی شده است؛ به‌طوری‌که انتقال نور را بهبود می‌بخشد و نتایج پذیرفتنی‌تری ارائه می‌دهد.

اخیراً مشخص شد که MIX 5 شیائومی با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 تولید آزمایشی خود را آغاز کرده است. درحالی‌که جزئیات دقیق‌تری درباره‌ی گوشی مذکور دردسترس نیست، انتظار می‌رود که این گوشی نیز مانند مدل قبلی‌ خود با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش عرضه شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که حسگر آن وضوح بیشتر از ۲۰مگاپیکسل داشته باشد.

منبع: Gizmochina

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد