مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

موفقیت جدید شیائومی: ثبت اسکنر اثر انگشت تمام صفحه برای گوشی های هوشمند آینده

نوشته شده در تاریخ1400-10-17 توسط

از سال 2018، اسکنرهای اثر انگشت در قسمت پایین صفحه‌نمایش، هیجان بازار پرچم‌دار اندروید بوده است. با این حال، این فناوری مدتی است که پیشرفت نکرده است زیرا نوآوری در اسکنر اثر انگشت بسیار دشوار است.

اخیراً، از پایگاه داده ملی ثبت اختراع چین، یکی از منابع داخلی چین فاش کرده است که شیائومی اخیراً پتنت یک فناوری جدید اسکن اثر انگشت را دریافت کرده است که به کاربر امکان می‌دهد از حسگر اثر انگشت در تمام قسمت های صفحه نمایش استفاده کند.این خبر بسیار خوبی برای کاربران است، زیرا لازم نیست چندین بار برای باز کردن قفل گوشی خود تلاش کنند، همانطور که نیازی نیست انگشت خود را به طور دقیق روی اسکنر اثر انگشت در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دهند،  زیرا اکنون می توانند آن را در هر مکانی از صفحه نمایش باز کنند. 

در این پتنت، شیائومی نحوه عملکرد این فناوری را به نمایش می‌گذارد که دارای آرایه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز در زیر لایه صفحه نمایش لمسی خازنی و بالای صفحه نمایش معمولی AMOLED است.آرایه گیرنده های نور مادون قرمز در بالای فرستنده های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت.همه فرستنده‌ها و گیرنده‌های نور LED مادون قرمز که در بالا ذکر شد، بلوک‌های اصلی برای اسکنر اثر انگشت تمام صفحه هستند.

ابتدا وقتی کاربر می خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه اسکن کند، صفحه را با انگشت خود لمس می کند، صفحه لمسی خازنی لمس، موقعیت و شکل نوک انگشت را ثبت می کند، سپس مجموعه ای از فرستنده های نور LED مادون قرمز نور را از صفحه خارج می کند. فقط در شکل و موقعیت نوک انگشت.( فرستنده های نور LED اطراف در این حالت روشن نمی شوند)

در مرحله بعد، نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت منعکس می شود و به گیرنده های نور مادون قرمز می رسد.سپس از داده‌های سرعت نور مادون قرمز برای ترسیم خطوط اثر انگشت استفاده می‌شود و سپس با جزئیات اثر انگشت ذخیره‌شده‌تان مقایسه می‌شود تا بررسی شود که آیا کاربر با کاربر ذخیره‌شده یکی است یا خیر. در صورت صحت، کاربر می تواند قفل گوشی هوشمند خود را از هر قسمتی از صفحه نمایش باز کند!

هوآوی در واقع در آگوست 2020 حق ثبت اختراع فناوری اثر انگشت تمام صفحه خود را در شش بازار از جمله چین، اروپا، ایالات متحده، ژاپن، کره و هند ارائه کرد.با این حال هنوز این فناوری اعلام نشده است که ممکن است ناشی از تحریم های عرضه علیه این شرکت باشد. امیدواریم شیائومی بتواند این فناوری را به زودی به بازار گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

منبع: gizmochina

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد