مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

اینستاگرام در حالی که یک سال آشفتگی را پشت سر می گذارد، از مرز ۲ میلیارد کاربر ماهانه عبور کرد

نوشته شده در تاریخ1400-09-24 توسط

محتوای اعتیاد آور اینستاگرام، قانونگذاران آمریکایی را به قدری نگران کرده است که آدام موسری، مدیر عامل سرویس رسانه های اجتماعی، هفته گذشته برای اولین بار به کنگره کشیده شد، این آخرین حادثه در یک سال آشفتگی مربوط به برنامه اشتراک گذاری عکس است.

اما علیرغم این جنجال، اینستاگرام طبق گفته منابع آگاه در پاییز امسال به نقطه عطف جدیدی از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید.

موضوع جلسه استماع موسری در مقابل یک کمیته فرعی بازرگانی سنا، حمایت از کودکان به صورت آنلاین بود، موضوعی که در چند ماه گذشته تصویر اینستاگرام را مخدوش کرد.حتی با وجود همه تبلیغات منفی، این برنامه بسیار محبوب بیش از هر زمان دیگری برای سرنوشت شرکت مادر خود که اکنون متا نامیده می شود، مهم است.

adam mosseri

اینستاگرام از زمانی که در ژوئن 2018 از مرز 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرد، شماره کاربران خود را علنی نکرد و از تبلیغ رشد خود در زمانی که قانون‌گذاران فیس‌بوک را کنترل بازار بیش از حد خود می‌دانستند، اجتناب کرد. هشت سال طول کشید تا از این آستانه عبور کرد و تنها سه سال طول کشید تا 2 میلیارد mau پاک شود.
کارمندانی که نخواستند نامشان فاش شود، چون مجاز به صحبت در این مورد نبودند، به CNBC گفتند که از تعداد 2 میلیارد کاربر در مکالمات داخلی مطلع شدند. یک نفر گفت اینستاگرام حدود یک هفته قبل از تغییر نام فیسبوک به متا در اکتبر به این رقم رسیده است.

در این میان سخنگوی شرکت از اظهار نظر خودداری کرد.

اینستاگرام در سال 2010 راه‌اندازی شد و دو سال بعد توسط فیس‌بوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد، زیرا محور اصلی تلاش مارک زاکربرگ برای انتقال از وب به موبایل بود.

دیوید هگر، تحلیلگر ادوارد جونز گفت: «این نرخ رشد ترکیبی بسیار قابل توجهی از سالانه کاربران است.»

هگر گفت که سرعت گسترش به 2 میلیارد کاربر با توجه به رقابت شدیدی که در مقابل TikTok به وجود آمده است، بسیار مهم است، زیرا با ساده انگاری ایجاد و اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه و خنده دار، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

هگر گفت: «این نشان می دهد که حتی با وجود چالش اخیر TikTok، اینستاگرام هنوز مطمئناً برای مردم مرتبط است.»

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی که ماه گذشته توسط Forrester منتشر شد، 63 درصد از آمریکایی‌های بین 12 تا 17 سال امسال به صورت هفتگی از TikTok استفاده می‌کنند، در حالی که این رقم برای اینستاگرام 57 درصد است. بر اساس گزارش SensorTower، از نظر دانلود، TikTok امسال 596.1 میلیون بار در سراسر جهان در دستگاه‌های اپل و گوگل نصب شده است که در مقابل 570.7 میلیون نصب برای اینستاگرام قرار گرفته است.

دانیل نیومن، تحلیلگر اصلی در Futurum Research که بر روی فناوری دیجیتال تمرکز دارد، گفت: «TikTok کار فوق‌العاده خوبی برای برنده شدن در جوان‌ترین جمعیت‌شناسی در چهار یا پنج سال گذشته انجام داد. همان کاری که اسنپ با پیام‌رسانی و ایجاد اختلال در آن جمعیت خاص برای اشتراک‌گذاری ویدیو انجام داد.»

زاکربرگ به همان روشی که اغلب پاسخ می دهد پاسخ داد - با شبیه سازی رقابت. فیس‌بوک ویژگی اشتراک‌گذاری ویدیوی Reels را در آگوست 2020 راه‌اندازی کرد. این شرکت در گزارش درآمد سه‌ماهه سوم خود در ماه اکتبر اعلام کرد که Reels را به بخشی اصلی از سرویس‌های فیس‌بوک و اینستاگرام تبدیل می‌کند تا کاربران 18 تا 29 ساله را جذب کند. .

 اما تلاش فیس بوک برای جذب کاربران جوان به اینستاگرام و تلاش برای نگه داشتن آنها برای مدت طولانی، چیزی است که این شرکت را مستقیماً در تیررس قانونگذاران و والدین نگران قرار داده است.

در ماه سپتامبر، وال استریت ژورنال شروع به انتشار مجموعه‌ای از مقالات بر اساس مجموعه‌ای از اسناد فاش شده توسط افشاگر و کارمند سابق فرانسیس هاگن کرد که شامل ادعاهایی مبنی بر اینکه غول رسانه‌های اجتماعی از گزارش‌هایی مبنی بر مضر بودن این برنامه برای سلامت روان نوجوانان اطلاع داشته و دارد.

پس از این سریال، قانونگذاران از این شرکت خواستند که توسعه محصول اینستاگرام برای کودکان زیر 13 سال را متوقف کند. این شرکت گفت که پروژه را متوقف می کند، اما متعهد به تعطیل کردن آن نیست.

کمیته‌های کنگره از آن زمان جلسات متعددی را درباره تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر نوجوانان برگزار کرده‌اند، از جمله شهادت موسری در سنا روز 8 دسامبر. بسیاری از سناتورها استراتژی فیس‌بوک برای معتاد کردن نوجوانان را با شیوه‌های یکبار مصرف دخانیات مقایسه کرده‌اند.

سناتور ریچارد بلومنتال از D-Conn روز چهارشنبه گفت: "من معتقدم که زمان خود پلیسی و خودتنظیمی به پایان رسیده است."

بلومنتال، که ریاست کمیته فرعی بازرگانی سنا در مورد حمایت از مصرف کننده را بر عهده دارد، گفت: «برخی از شرکت های بزرگ فناوری گفته اند، به ما اعتماد کنید. «به نظر می رسد این همان چیزی است که اینستاگرام در شهادت شما می گوید. اما خود پلیسی به اعتماد بستگی دارد و اعتماد از بین رفته است.»

اینکه آیا فشار از سوی بلومنتال و دیگران در واشنگتن باعث ایجاد تغییراتی در اینستاگرام می‌شود یا خیر، یک مسئله آشکار است، زیرا فیس‌بوک به رشد کاربران این برنامه متکی است.

برنامه اصلی فیس بوک تا اکتبر 2.91 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشت و گسترش آن در مقایسه با اینستاگرام کندتر است. در زمانی که تعداد کاربران اینستاگرام دو برابر شده است، فیسبوک تنها 30 درصد رشد کرده است. بر اساس گزارش eMarketer، پیش‌بینی می‌شود درآمد اپلیکیشن فیس‌بوک در سال آینده ۱۸ درصد افزایش یابد و به ۱۳۵.۱ میلیارد دلار برسد، در حالی که انتظار می‌رود رشد اینستاگرام از ۳۰ درصد به ۶۰.۵ میلیارد دلار برسد.

متا برای تامین مالی جاه طلبی های جسورانه و پرهزینه خود برای انتقال شرکت به اصطلاح متاورس - دنیایی از تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده - به اینستاگرام نیاز دارد تا به رشد خود ادامه دهد و سودهای کلان را از بین ببرد.


نظر شما درباره استفاده کودکان از اینستاگرام چیست؟

منبع:cnbc

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد