مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

جایزه شیائومی به هوادران:10درصد ظرفیت،100 دقیقه زمان اضافه

نوشته شده در تاریخ1400-09-22 توسط

فن آوری جدیدی که شیائومی در باتری های خود ایجاد کرده است میتواند ظرفیت را تا 10% افزایش دهد.

این باتری های جدید هوشمند با ماندگاری بیشتر در سال آینده پا به عرصه خواهند گذاشت.شیائومی در خبری از فناوری جدیدی برای باتری‌ها رونمایی کرده و نیمه دوم سال آینده(2022) به بازار می‌آید. این فناوری ظاهرا ظرفیت باتری را ۱۰ درصد افزایش داده و عمر آن را تا ۱۰۰ دقیقه بالا می‌برد.

شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو از این پیشرفت بزرگ در صنعت باتری خود خبر داد. برخلاف بیشتر اخباری که معمولا غیر قابل باورهستند این دستاورد واقع بینانه به نظر می رسد.

براساس ترجمه پست weibo ، فناوری باتری جدید به لطف افزایش محتوای سیلیکون الکترود و فناوری بسته بندی بهبود یافته که طراحی مدار های کنترل بهتر می­کند، وعده افزایش 10 درصدی ظرفیت برای همان حجم داده شده را می دهد. این شرکت محتوای سیلیکونی داخل باتری را ۳ برابر افزایش داده و در نتیجه توانسته ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی را بیشتر کند. همچنین کنترلر(فلپ سیاه رنگ) اکنون با قسمت بالایی همسطح شده است و باعث صرفه جویی در فضا می شود (ماژول مدار محافظ (PCM) نسبت به سلول باتری زاویه ۹۰ درجه‌ای پیدا کرده و دیگر تخت نخواهد بود).این بدان معناست که یک گوشی با باتری مثلا 4000 میلی آمپر ساعتی ممکن است در آینده بتواند 4400 میلی امپر ساعت را درهمان فضای فیزیکی فشرده کند.

شیائومی در این باتری از تراشه پیمانه سوخت جدیدی استفاده کرده که با کمک برخی الگوریتم‌های پیشرفته ایمنی و طول عمر سلول‌های باتری را افزایش می‌دهد.شیائومی در این باتری از تراشه پیمانه سوخت جدیدی استفاده کرده که با کمک برخی الگوریتم‌های پیشرفته ایمنی و طول عمر سلول‌های باتری را افزایش می‌دهد.

بسیاری از گوشی های هوشمند اخیر میتوانند باتری را تا 100% شارژ کنند و قبل از اینکه صبح آنرا از شارژر خارج کنید جریان برق متصل به باتری را قطع میکنند، بدین شکل از استهلاک غیر ضروری باتری در شب جلوگیری می شود، اما شیائومی این فناوری را مستقیما به خود کنترل باتری می آورد و همچنین دارای ویژگی های ایمنی دیگری مانند کنترل دمای داخلی و سایر تجزیه و تحلیل های وصل شده به ان است.هرچند که باتری‌های لیتیوم-یونی معمولا آن‌قدرها داغ نمی‌شوند. فعلا مشخص نیست که کنترل دما دقیقا به چه صورتی انجام می‌شود.

فن آوری های دیگر باتری همانند گرافن بالاخره در محصولات ظاهر می شوند اگرچه همه انها خوب نیستند.لزوما در این مسیر، تکامل فن آوری های شارژ برای شارژکردن هم در حال بهبود است.

چند ماه پیش،شیائومی فناوری شارژ 120 واتی را عرضه کرد اما این فناوری همه گوشی ها را پشتیبانی نمی کند.ما همچنین استاندارد جدید Usb power delivery را داریم که می تواند تا 240 وات را از طریق کابل usb-c را ارائه دهد.

هرچند ماه یکبار،وعده های بزرگ و مقالاتی را می شنویم که توضیح می دهند چگونه برخی از فناوری های جدید،چگالی و قدرت باتری مضحکی را ارائه می دهند، که به ندرت این فناوری ها از بین می روند.

اگرچه فناوری باتری در طول سال ها بهبود یافته است اما مجموعه ای از پیشرفت ها آهسته و پیوسته بوده است.

سود 10% شیاومی در اینجا زیاد نیست، اما ممکن است در نهایت تبدیل به چیزی می شود که شما می خرید.

 

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد