مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

زندگی واقعی در دنیای دیجیتال: متاورس

نوشته شده در تاریخ1400-08-18 توسط

متاورس یک واقعیت دیجیتالی است که جنبه‌های متفاوت رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و ارزهای دیجیتال را ترکیب می‌کند تا به کاربران امکان تعامل مجازی را بدهد. واقعیت افزوده عناصر بصری، صدا و سایر ورودی‌های حسی را روی محیط دنیای واقعی قرار می‌دهد تا تجربه کاربر را بهبود بخشد. در مقابل ، واقعیت مجازی کاملا مجازی است و واقعیت های تخیلی را تقویت می کند.متاورس فضاهای آنلاینی ایجاد می کند که در آن تعاملات کاربر چند بعدی تر از فناوری فعلی است. به جای نمایش محتوای دیجیتال ، کاربران در متاورس قادر خواهند بود در فضایی که دنیای دیجیتال و فیزیکی همگرا می شوند، قرار گیرند.

نمایش تصویر

متاورس یک اصطلاح گسترده است به طور کلی به محیط های مشترک دنیای مجازی اشاره دارد که افراد می توانند از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند.فن آوری هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در متاورس ترکیب می شوند تا حسی از "حضور مجازی" ایجاد کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک معتقد است که عینک های واقعیت افزوده در نهایت به اندازه گوشی های هوشمند گسترده خواهند شد. در اکتبر 2021 فیس بوک اعلام کرد که قصد دارد 10000 شغل جدید با مهارت بالا در اتحادیه اروپا (EU) ایجاد کند تا به شکل گیری متاورس کمک کند.


این کلمه (متاورس) زمانی در اخبار ظاهر شد که در اواسط اکتبر 2021 شایعاتی در مورد تغییر نام تجاری فیس بوک به نامی جدید  برای پذیرش تعهد این شرکت به متاورس شروع شد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، نام متای جدید را در کنفرانس فیس بوک کانکت 2021 در 28 اکتبر اعلام کرد و وب سایت جدیدش آن را به عنوان  "یک شرکت فناوری اجتماعی"  نامگذاری کرد. در متاورس، شما قادر خواهید بود تقریباً هر کاری را که تصور کنید انجام دهید  با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، یاد بگیرید، بازی کنید، خرید کنید و همچنین تجربیات کاملا جدیدی داشته باشید که با طرز فکر ما در مورد کامپیوتر یا تلفن های امروزی مطابقت ندارند.

فیسبوک مدتی است که در مورد متاورس صحبت می کند و در یک بیانیه مطبوعاتی در 17 اکتبر 2021 اشاره کرد که متاورس مرحله جدیدی از تجربیات مجازی به هم پیوسته با استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. یکی از مهم ترین ایده های متاورس ایجاد حس قوی "حضور مجازی" است ( تعامل آنلاین می تواند به تجربه تعامل حضوری بسیار نزدیک تر شود) .

انتظار می رود که علاقه به متاورس به طور قابل توجهی افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران و شرکت ها می خواهند متاورس بخشی از فناوری بعدی آنها باشد. زاکربرگ در گفت‌وگو با وب‌سایت فناوری The Metaverse  (قبل از اعلام تغییر نام  ) گفت: "قرار است متاورس  تمرکز بزرگ فیس‌بوک باشد و من فکر می‌کنم که این بخش بزرگی از فصل بعدی برای نحوه تکامل اینترنت پس از اینترنت تلفن همراه خواهد بود."

طرفداران متاورس این مفهوم را مرحله بعدی در توسعه اینترنت می دانند. به عنوان مثال، فیس بوک قبلاً سرمایه گذاری هنگفتی روی AR و VR کرده است و سخت افزارهایی مانند هدست واقعیت مجازی Oculus خود را توسعه داده است، در حالی که این اواخر روی عینک های AR و فناوری های مچ بند تمرکز کرده است.

زاکربرگ ، که معتقد است روزی عینک‌های AR مانند گوشی‌های هوشمند در همه جا حاضر خواهند شد، به The Verge گفت : " طی چندین سال آینده، به شکل قابل توجهی فیس‌بوک از یک شرکت رسانه‌های اجتماعی  به یک شرکت متاورس تبدیل خواهد شد."

کتاب‌های علمی تخیلی ، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های متعددی در متاورس ها قرار دارند ( جهان‌های دیجیتالی که از دنیای واقعی قابل تشخیص نیستند) . در واقع ، نیل استفنسون نویسنده داستان های علمی تخیلی ، اصطلاح "metaverse" را در رمان سقوط برف در سال 1992 ابداع کرد. در این کتاب آواتارهای انسانی و عوامل نرم افزاری در یک فضای مجازی سه بعدی با یکدیگر تعامل دارند . غالباً ، این متاورس های علمی تخیلی ، جهان های دیستوپیایی هستند . این نگرانی وجود دارد  که متاورس واقعی ( اینترنت نسل بعدی ) ممکن است به یک کابوس دیستوپیایی تبدیل شود.بیماری همه گیر گرونا علاقه به متاورس را بیشتر کرد زیرا افراد بیشتری در خانه کار می کنند و در کلاس های آنلاین مدرسه شرکت می کنند . البته نگرانی‌هایی وجود دارد که متاورس گذراندن زمان جدا از هم را حتی در دنیای پس از کووید برای افراد آسان‌تر کند.

متاورس دقیقا چیست؟

فیس‌بوک متاورس را اینگونه تعریف می‌کند: «مجموعه‌ای از فضاهای مجازی که می‌توانید با افراد دیگری که در فضای فیزیکی شما نیستند، ایجاد کنید و کاوش کنید». در حالی که فناوری متاورس سال‌ها تا تحقق کامل فاصله دارد، انتظار می‌رود که در نهایت مکانی باشد که در آن می‌توانید در یک محیط مجازی و آنلاین با دوستان خود کار کنید، بازی کنید، آموزش ببینید ، خرید و تعامل داشته باشید.

تفاوت بین AR و VR چیست؟

واقعیت افزوده (AR) شامل عناصر بصری، صدا و سایر محرک‌های حسی بر روی یک محیط واقعی برای بهبود تجربه کاربر است. دسترسی به واقعیت افزوده با گوشی هوشمند امکان پذیر است و کاربران می توانند حضور خود را در دنیای واقعی کنترل کنند. در مقایسه ، واقعیت مجازی (VR) کاملا مجازی است و واقعیت های تخیلی را تقویت می کند. VR به یک دستگاه هدست نیاز دارد و کاربران توسط سیستم کنترل می شوند.

متاورس فیسبوک چیست؟

فیس بوک ساخت متاورس را یکی از اولویت های بزرگ خود قرار داده است متاورس هیچ سازنده (یا تعریف) واحدی ندارد، بنابراین فیس بوک نمی تواند مالک آن باشد یا به تنهایی مسئول توسعه آن باشد. با این حال، فیس‌بوک قبلاً از طریق هدست‌های واقعیت مجازی Oculus خود روی متاورس سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و روی عینک‌های واقعیت افزوده و فناوری‌های مچ‌بند کار می‌کند. این شرکت در سپتامبر 2021 یک سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در تحقیقات جهانی و شرکای برنامه اعلام کرد تا اطمینان حاصل شود که فناوری متاورس به طور مسئولانه توسعه خواهد یافت.

واقعیت مجازی در سال‌های اخیر راه درازی را پیموده است، با هدست‌های پیشرفته که می‌توانند چشم انسان را فریب دهند تا وقتی بازیکن در دنیای مجازی حرکت می‌کند، آن را به صورت سه بعدی ببیند. متاورس نسل بعدی اینترنت است بر اساس فعالیت هایی ساخته شده است که با دوستان و همکاران خود از آنها لذت خواهید برد. شما را به مکان هایی می برد که هرگز تصور نمی کردید. مارک زاکربرگ می گوید متاورس فقط فصل بعدی شرکت او نیست، بلکه فصل بعدی اینترنت است.  بندیکت ایوانز، یک تحلیلگر فناوری، استدلال می کند که متاورس ممکن است هرگز به عنوان یک جنبش منسجم ظاهر نشود. در هسته خود، قلمرویی است که مانند اینترنت که ما به آن عادت کرده‌ایم عمل می‌کند، اما قلمرویی است که آواتارهای ما می‌توانند در آن حرکت کنند و در آن شرکت کنند.Bloomberg Intelligence تخمین می زند که اندازه بازار متاورس تا سال 2024 به 800 میلیارد دلار می رسد.

معاشرت در متاورس


متاورس بر نحوه معاشرت ما تأثیر می گذارد و این فقط به معنای نحوه تعامل شما با دوستان و همسایگان خود نیست. متاورس می تواند تجارب تعاملی خلاقانه و منحصر به فردی را برای سازندگان و طرفداران فراهم کند. تعامل مهمترین عنصر در تعامل اجتماعی است. اگر تجربه تعاملی خوب نباشد، مطمئناً افراد زیادی را برای استفاده از آن جذب نخواهد کرد. متاورس ابزار دیگری را برای بیان خود از طریق تحقق سه بعدی و مجازی و سایر مبانی فنی در اختیار کاربران قرار می دهد. ترکیب دنیای واقعی با دنیای مجازی را ممکن میسازد.

در متاورس میتوان خانه مجازی را نیز راه اندازی کرد.کاربران می توانند خانه مجازی را تزئین کنند، فیلم ها و تصاویر مختلف را به نمایش بگذارند. همچنین می توان از خانه به عنوان یک مکان اجتماعی برای دعوت از دوستان برای بازدید و حتی جلسات مجازی استفاده کنند. شرکت در نمایشگاه ها ، مهمانی ها ،کنفرانس، کنسرت، یا حتی رقص با مردم از سراسر جهان و معاشرت با کاربران  در سراسر جهان و تعامل رو در رو با آنها، به وسیله آواتارها  امکان پذیر است. محافل اجتماعی می توانند به شدت رشد کنند. و می توانید لذت ناب ارتباط و تعامل با کاربران از سراسر جهان را در خانه تجربه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد