مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

ایلان ماسک بخش فناوری ماهواره ی اپل را تقویت می کند

نوشته شده در تاریخ1402-06-13 توسط

  به گزارش از سایت GizmoChina ،شرکت اپل در سال گذشته سیستم Emergency SOS را از طریق ماهواره در سری آیفون 14 خود معرفی کرد. این فناوری به سری آیفون‌های 14 (14, 14plus, 14pro, 14pro max) اجازه می‌‌هد که از طریق ماهواره با خدمات اضطراری تماس بگیرند. این ویژگی احتمالاً در سری آیفون 15 که قرار است در 12 سپتامبر عرضه شود، دردسترس خواهد بود. تنها چند روز قبل از عرضه، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اپل در تلاش برای بهبود اتصال ماهواره‌ای در آیفون‌های خود است. گلوبال استار (Globalstar) شریک ماهواره‌ای اپل به اسپیس ایکس (SpaceX) ایلان ماسک پول پرداخت می‌کند تا برای تقویت قابلیت ارتباط ماهواره‌‌ای آیفون، ماهواره‌های جدیدی را پرتاب کند .

به عنوان بخشی از این قرارداد، گلوبال استار باید در مجموع 64 میلیون دلار به اسپیس ایکس برای هزینه‌های مرتبط به پرتاب ماهواره‌های جدید پرداخت کند. این پرداخت ها در طول زمان انجام پروژه به صورت اقساطی انجام می شود و از هم اکنون شروع و تا سال 2025 ادامه می‌یابد، زمانی که قرار است ماهواره‎ها به فضا پرتاب شوند.

emergency sos

این ماهواره‌ها ازویژگی Emergency SOS via Satellite که گلوبال استار به آیفون‌های اپل ارائه می‌کند، پشتیبانی خواهند کرد. این فناوری به کاربران آیفون اجازه می‌دهد حتی زمانی که در محدوده تلفن همراه یا وای‌فای نیستند، از شبکه‌های ماهواره‌ای برای تماس و ارسال پیام اضطراری بهره‌مند شوند.

هنگامی که اپل سری آیفون 14 خود را عرضه کرد، اعلام کرد که ویژگی Emergency SOS از طریق ماهواره برای دو سال اول رایگان خواهد بود. پس از آن، کاربران برای استفاده از آن باید هزینه‌ای بپردازند. اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد میزان این کارمزد منتشر نکرده است. اما با تمام هزینه‌هایی که اپل برای بهبود قابلیت اطمینان خود انجام می‌دهد، اکنون منطقی است که اپل برای ارائه Emergency SOS هزینه کمی دریافت خواهد کرد.

علاوه براین، گلوبال استار موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را به آیفون‌های اپل اختصاص دهد. آنها همچنین تمامی پرسنل، نرم افزارها، سیستم‌های ماهواره‌ای و موارد دیگر را با حداقل استانداردهای کیفیت و پوشش ارائه خواهند کرد.

این اولین باری نیست که اسپیس ایکس و گلوبال استار با هم کار می‌کنند. در سال 2022، اپل 450 میلیون دلار برای توسعه زیر ساخت‌های حیاتی Emergency SOS که برای سری‌های آیفون 14 پشتیبانی می‌کند، سرمایه گذاری کرد. بیشتر این بودجه به گلوبال استار اختصاص یافت. به همین ترتیب گلوبال استار در فوریه سال گذشته تجهیزات ماهواره‌ای به ارزش 327 میلیون دلار را از شرکت کانادایی مک دونالد خریداری کرد. اپل به گلوبال استار 252 میلیون دلار برای کمک به تامین مالی این خرید وام داد.

iphone 14 iphone 15

سرویس ماهواره‌ای Emergency SOS آیفون هم اکنون در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، بریتانیا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، استرالیا، نیوزیلند و پرتغال دردسترس است.

منبع: GizmoChina

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد