مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی CES 2022 چه اتفاقی می افتد؟

نوشته شده در تاریخ1400-09-30 توسط

در دنیای فناوری، هر سال رویدادها و نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. یکی از نمایشگاه‌های مهم حوزه‌ی تکنولوژی، CES است که شرکت‌‌های مختلف در آن جدیدترین محصولات الکترونیکی خود را رونمایی می‌‌کنند.

به ‌گزارش Pocket-lint، نمایشگاه CES به‌عنوان بزرگ ‌ترین رویداد فناوری که قبلا به نام نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته می‌‌شد، هر سال در ماه ژانویه برگزار و انبوهی از اعلامیه‌های جدید و معرفی محصولات را به همراه دارد.در حالی که نمایشگاه امسال به ‌صورت فیزیکی برگزار خواهد شد ولی علاقه‌‌مندان می‌‌توانند آن را آنلاین نیز دنبال کنند.

CTA، برگزارکننده‌‌ی CES، اعلام کرده است که قبل از شروع این نمایشگاه، دستورالعمل‌های اقدامات ایمنی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌های ایالات متحده (CDC)، ‌‌دستورالعمل‌‌های ایالتی و محلی را نیز بررسی خواهد کرد.

زمان برگزاری CES 2022

این نمایشگاه از روز چهارشنبه، 5 ژانویه‌ی 2022، آغاز خواهد شد و تا 8 ژانویه ادامه خواهد یافت. انتظار می‌‌رود بیشتر اعلامیه‌‌ها در روز دوشنبه و سه‌‌شنبه، یعنی سوم و چهارم ژانویه، ارائه شوند زیرا این بازه‌‌ی زمانی در‌واقع روزهای مخصوص مطبوعات و تحلیلگران و رسانه‌‌‌ها است. با ‌این ‌حال، برخی از شرکت‌‌ها رویدادهای مخصوص خود را خارج از مراسم رسمی CES برگزار می‌کنند.

به ‌گفته‌ی CTA، بیش از 1000 شرکت متعهد شده‌‌اند تا فناوری‌‌های جدید خود را در نمایشگاه CES 2022 در ‌معرض دید قرار دهند. این در حالی است که ثبت‌ نام شرکت‌های مختلف برای حضور در این نمایشگاه همچنان ادامه دارد. شرکت‌ کنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند شرکت‌های مهمی مثل آمازون، پاناسونیک، ال‌ جی، الکترونیکس، لنوو، اینتل، آی‌بی‌ام، هیوندای، گوگل، دل، Daimler AG، AT&T، ای‌ام‌دی، سونی، سامسونگ، الکترونیکس، کوالکام و... در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

گری شاپیرو، رئیس و مدیرعامل CTA گفت:ما از بازگشت به لاس ‌وگاس به‌عنوان خانه ی ‌40 سال CES هیجان ‌زده‌ایم و مشتاقانه منتظر دیدن چهره‌های جدید و شرکت‌های نام‌ آشنا در این نمایشگاه هستیم. صدها مدیر اجرایی به ما اعلام کرده‌‌اند که برای ملاقات با مشتریان جدید و قدیمی‌‌شان، یافتن شرکا، دستیابی به رسانه‌ها و کشف نوآوری‌های جدید چقدر به CES نیاز دارند.

CES 2022 به‌ طور مجازی نیز برگزار خواهد شد تا مخاطبان دیجیتال بتوانند از این طریق غرفه‌های مختلف، جلسه‌ها و کنفرانس‌ها، نکته‌های مهم و اطلاعیه‌ های مربوط به معرفی محصولات جدید را تماشا کنند.

Eureka Park با استارت آپ‌هایی که کشورهای سراسر جهان را نمایندگی می‌کنند، از جمله هیئت‌های بزرگی از فرانسه، ایتالیا، هلند و کره جنوبی بازخواهد گشت.

افراد شرکت کننده در CES

CES یک نمایشگاه صنعتی است ، بنابراین برخلاف نمایشگاه IFA برلین، عموم مردم نمی‌‌توانند در آن شرکت کنند. البته هر کسی که به صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی مرتبط باشد، می‌تواند برای دریافت مجوز حضور در این نمایشگاه اقدام کند. در سال 2019، بیش از 182 هزار نفر در این نمایشگاه شرکت کردند که این ظرفیت نمایشگاه است. این شامل 69000 غرفه‌دار (در بیش از 4000 شرکت نمایندگی) و تقریباً 7000 عضو رسانه‌‌ها بود. این امر نشان ‌دهنده‌‌ی ظرفیت چشمگیر نمایشگاه مذکور است.

انتظارات از CES 2022

در این نمایشگاه، کنفرانس‌‌های مطبوعاتی کاملی به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و انتظار می‌‌رود، مجموعه‌ی کاملی از محصولات جدید معرفی شود. CES همیشه میزبانی برای معرفی تلویزیون‌‌های پیشرفته و پرچم‌دار جدید بوده است. علاوه‌ بر این، انتظار می‌رود شرکت‌های مختلف محصولات متفاوتی در حوز‌ه‌های گوناگون فناوری معرفی کنند.

ایسر در نمایشگاه CES 2022

دل در نمایشگاه CES 2022

یکی دیگر از بهترین‌های CES ، لپ‌تاپ‌های به‌ روزشده‌ی سری XPS دل است. این شرکت معمولا مدل‌های مفهومی مد نظر خود از محصولات آینده‌ را در CES رونمایی کرده است. پیش‌ از‌ این، شاهد انتشار جزئیاتی درباره‌ ی لپ‌تاپ ماژولار این شرکت بوده‌‌ایم که نشان می‌‌دهد دل همچنان روی این پروژه کار می‌کند.

هیوندای در نمایشگاه CES 2022

هیوندای میزبان یک کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه CES 2022 خواهد بود. در سال‌‌های اخیر، این شرکت رشد قابل توجهی در حوزه‌‌ی خودرو کرده است. به‌ نظر می‌‌رسد هیوندای بیشتر درباره‌ی بوستون داینامیکس صحبت خواهد کرد و اینکه صنعت رباتیک چگونه می‌تواند در تغییر این شرکت از تولید کننده‌ی خودرو به ارائه ‌‌دهنده‌ی خدمات حمل‌ ونقل ایفای نقش کند.

اینتل در نمایشگاه CES 2022

اینتل معمولا در نمایشگاه CES هر سال به ‌روزرسانی‌های خود را در حوزه‌ی پردازنده‌ها معرفی می‌کند. با‌‌‌توجه ‌‌به رقابت شدیدی که اخیرا بین شرکت‌های AMD و اپل با اینتل دیده شده است، انتظار می‌رود این شرکت برنامه‌‌های زیادی برای معرفی نسل دوازدهم پردازنده‌‌های خود داشته باشد. علاوه‌ بر ‌این، انتظار داریم در CES 2022 اطلاعات بیشتری درباره‌ی اینتل آرک، گرافیک مجزای جدید این شرکت، در ‌دسترس قرار گیرد.

لنوو در نمایشگاه CES 2022

لنوو معمولا در CES کنفرانسی برگزار نمی‌کند، اما این شرکت در نمایشگاه اشاره ‌شده همیشه محصولاتی در بخش گسترده‌‌ای از لپ ‌تاپ و ارتباطات و تبلت‌ها معرفی کرده است. انتظار می‌رود لنوو در CES 2022 نیز محصولات جدیدی در بخش لپ‌تاپ و تبلت رونمایی کند.

ال‌جی در نمایشگاه CES 2022

ال‌جی نیز در CES 2022 کنفرانسی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و طبق معمول یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که محصولات جدیدش را رونمایی خواهد کرد. نمایشگاه ال‌جی به‌ صورت فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد و انتظار می‌‌رود در این نمایشگاه ، مدل‌‌های جدید و به‌‌روز‌ شده‌ی محصولات مختلفش را معرفی کند. افزون‌ بر این، انتظار می‌رود ال‌‌جی تلویزیون پرچم ‌دار OLED جدیدی در CES 2022 معرفی کند که احتمالا یکی از محصولات مهم این شرکت برای نمایشگاه یاد شده است.

انویدیا در نمایشگاه CES 2022

انویدیا اعلام کرده است که در نمایشگاه CES آخرین پیشرفت‌های خود در محاسبات شتاب ‌دار از طراحی و شبیه‌ سازی گرفته تا بازی و ماشین‌های مستقل می ‌پردازد. پس لزوماً انتظار GPU های جدید را نداشته باشید.

پاناسونیک در نمایشگاه CES 2022

پاناسونیک نیز اعلام کرده است که در نمایشگاه CES کنفرانسی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد که احتملا در آن تمرکز مجدد این شرکت روی تلویزیون‌ها را شاهد خواهیم بود.

کوالکام در نمایشگاه CES 2022

با توجه ‌‌‌به استفاده از سخت‌ افزارهای ساخت کوالکام در بسیاری از دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌ی فناوری، نمایشگاه CES اغلب مقصدی مهم برای همه‌ی دستگاه‌هایی حوزه‌ی ارتباطات است. اگرچه کوالکام محصولات و اقدامات مهم خود را در نمایشگاه اختصاصی اسنپدراگون سامیت اعلام می‌کند، اطمینان داریم این شرکت چیزهای بیشتری برای هیجان ‌انگیز شدن در لاس وگاس آماده کرده است.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2022

سامسونگ معمولاً یکی از بزرگترین کنفرانس‌های مطبوعاتی را در CES برگزار می‌کند که در آن طیف وسیعی از معرفی‌ها را شاهد هستیم. براساس شایعات، سامسونگ قصد دارد در این رویداد فناوری جدید QD-OLED را رونمایی کند. فناوری مذکور به این شرکت کمک خواهد کرد تا با مجموعه‌‌ی پنل‌های OLED پیشرفته‌ی سایر شرکت‌ها از‌ جمله ال‌‌جی رقابت کند.

سامسونگ سخنرانی اصلی نیز برنامه‌ ریزی کرده است که در آن، طیف گسترده‌ای از محصولات جدید خود را به ‌نمایش خواهد گذاشت. همچنین، در برخی شایعات گفته شده است که در این نمایشگاه، غول فناوری کره‌‌‌ای از گوشی هوشمند گلکسی S21 FE 5G رسما رونمایی خواهد کرد.

سونی در نمایشگاه CES 2022

سونی به ‌طور سنتی اولین روز رسانه‌ای را در CES به‌ پایان خواهد رساند. انتظار داریم این شرکت در نمایشگاه CES 2022 پیشرفت‌های جدیدش در حوزه‌ی تلویزیون را رونمایی کند.

منبع: Pocket-lint

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد