مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

جایگزین سیستم عامل فوشیا به جای اندروید توسط سامسونگ

نوشته شده در تاریخ1400-10-01 توسط

طبق اعلام دو منبع آگاه، سامسونگ قرار است در سال‌های آینده اندروید را کنار گذاشته و از سیستم عامل فوشیا در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

به‌ گزارش سایت Phonearena،در ماه می (اردیبهشت)، گزارش‌هایی فاش شد که عنوان می‌کرد سامسونگ ممکن است در آینده از سیستم عامل فوشیا به جای اندروید در گوشی‌های خود استفاده کند. در آن زمان صحت این گزارشات مشخص نبود و مشخص نبود این غول کره‌ای واقعا قصد دارد از این سیستم عامل در گوشی‌های خود استفاده کند یا خیر.

اخیر، دوهیون کیم یک کارشناس اطلاعات گفته است که سامسونگ در حال آماده شدن برای خداحافظی با اندورید و شروع یک دوره جدید با سیستم عامل فوشیا می‌باشد. البته او اضافه کرده است که این روند ممکن است تا چند سال طول بکشد. علاوه بر ایشان، یک افشاگر معروف فعال در توییتر به نام Ice Universe نیز این شایعه را تأیید کرده است.

حداقل گوگل از سال 2016 مشغول کار بر روی سیستم عامل فوشیا است و اواخر ماه می، در نمایشگرهای هوشمند Nest Hub برای اولین بار از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد. این سیستم عامل برای دستگاه‌های زیادی در نظر گرفته شده و و مزایای زیادی مانند به روز رسانی آسان نسبت به اندروید ارائه می دهد.

گوگل می‌خواهد سیستم عامل نسل بعدی خود را برای دستگاه‌های بیشتری گسترش دهد

طبق گزارش سایت بلومبرگ در سال 2018، گوگل در نظر داشت دستگاه‌های اندروید، کروم از جمله گوشی‌های هوشمند پیکسل را به سیستم عامل فوشیا منتقل کند. در آن زمان، هدف گوگل این بود که تا 5 سال آینده آن را محقق کند؛ ولی در سال 2019، هیروشی لاکهایمر، یکی از بنیان‌گذاران اندروید عنوان کرد که استفاده از این سیستم عامل در وسایل خانگی هوشمند می‌تواند تنها نقطه شروع این پلتفرم جدید باشد.

شرکت سامسونگ چند وقت پیش، شروع به مشارکت در توسعه این سیستم عامل کرد. برنامه گوگل برای گسترش این سیستم به دستگاه های هوشمند بیشتر زمانی آشکار شد که چند ماه پیش شروع به ارسال لیست مشاغل کرد. ظاهرا این شرکت چند ماه پیش تیمی به نام Fuchsia Devices ایجاد کرده و در حال آماده شدن برای عرضه این سیستم عامل برای دستگاه‌های غیر گوگلی است.

این موضوع می‌تواند استدلال محکم دیگری باشد مبنی بر اینکه سامسونگ در آینده از این سیستم عامل در گوشی‌های خود بهره خواهد برد و طبق برخی شایعات، هواوی نیز در حال بررسی این پلتفرم برای استفاده احتمالی است. در سال 2018 گزارش شد که این شرکت چینی در تلاش است تا سیستم عامل جدید را برای یک گوشی بازی عرضه کند. سیستم عاملی که هارمونی نام دارد و مانند فوشیا ، مبتنی بر میکروکرنل است.

منبع: phonearena

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد