مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

نسخه ویژه Moto Edge X30 با دوربین زیر صفحه‌نمایش

نوشته شده در تاریخ1400-11-04 توسط

به گزارش Phonearena، برخی استدلال می‌کنند که آخرین‌باری که موتورولا یک گوشی بااهمیتی عرضه کرد، در نوامبر 2009 بود که Motorola DROID اندروید را به یک نامی آشنا تبدیل شد. دیگران ممکن است به موتورولا Atrix بسیار جاه طلبانه اشاره کنند که در سال 2011 عرضه شد. Atrix نه‌تنها اولین گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثرانگشت بود؛ بلکه اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شد که از تراشه دو‌هسته‌ای استفاده می‌کرد. و همچنین می توانست به لوازم جانبی مخصوص لپ‌تاپ متصل شود، که برای ایجاد تجربه‌ای شبیه به رایانه شخصی بود.

اسکنر اثرانگشت Atrix عملکرد بسیار بدی داشت و نتوانست به‌عنوان قدرتمندترین تلفن هوشمند جهان در زمان خود اثر خوبی به‌جای بگذارد. Droid X به این دلیل مورد تقدیر قرار گرفت که در اولین کلاس گوشی‌هایی قرار گرفت که در آن زمان صفحه‌نمایش بزرگ 4.3 اینچی ارائه می‌کردند. بعد از اینکه موتورولا از سطح پرچم‌داران دور شد، در عرضه‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه نیز موفق شود؛ به‌خصوص مدل‌های ارزان‌قیمتی که ویژگی‌های خاصی مانند باتری بزرگ یا قلم داشتند.

موتورولا با Moto Edge Plus 2020 به دنیای پرچم‌داران بازگشت

موتورولا دو سال پیش به حوزه‌ی تولید پرچم‌داران بازگشت و Moto Edge Plus با صفحه‌نمایش اولد 6.7 اینچی با پشتیبانی 90 هرتزی و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی عرضه کرد. ماه گذشته نیز، گوشی هوشمندی مجهز به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام را معرفی کرد. اجازه ندهید این نام شما را گول بزند، این قدرتمندترین چیپست AP کوالکام برای سال 2022 است، اگر خبرها را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که قدرتمندترین تراشه‌ی کوالکام به‌شیوه‌ی جدیدی نام‌گذاری شده است تا عموم مردم به‌راحتی متوجه شوند که پردازنده چقدر قدرتمند است.

گوشی معرفی‌شده در ماه دسامبر Moto Edge X30 نام دارد و امروز یکی از مدیران این شرکت در شبکه‌ی اجتماعی Weibo عکسی از جعبه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ی این گوشی هوشمند به‌اشتراک گذاشت. طبق گفته‌ی GizmoChina، این مدل از Moto Edge X30 دارای یک دوربین زیر صفحه‌نمایش است. شاید لنوو (شرکتی که در حال حاضر مالک موتورولا است)، به شرکت بازاریابی جدیدی نیاز داشته باشد؛ زیرا این مدل ظاهراً با نام Moto Edge X30 Under-Screen Camera Edition شناخته می‌شود که کمی طولانی به‌نظر می‌آید.

مدیر اجرایی که این تصویر را در Weibo منتشر کرد، چن جین، مدیرکل تجارت تلفن‌همراه چینی لنوو است. انتظار می‌رود که Moto Edge X30 Under-Screen Camera Edition دارای همان حسگر دوربین جلو 60 مگاپیکسلی باشد که در نسخه‌ی معمولی دستگاه وجود دارد. اگر دستگاه جدید مشخصات غیردوربین را از نسخه‌ی معمولی Edge X30 قرض بگیرد، از صفحه‌نمایش 6.7 اینچی اولد با نرخ نوسازی 144 هرتز و وضوح 1080 پلاس بهره می‌برد.

موتورولا راه خود را برای تبدیل شدن به یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی در ایالت ها باز کرده است.

اگر نسخه ویژه دوربین زیر صفحه نمایش نسخه معمولی دستگاه را منعکس کند از یک اسکنر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش و با حداکثر 12 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت.

چینش دوربین اصلی نیز ممکن است دارای حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی باشد که با دو لنز دیگر هدایت می‌شود. انتظار می‌رود اندروید 12 به‌ عنوان سیستم‌عامل اصلی استفاده شود. اگر همه چیز طبق شایعات پیش برود، نسخه دوربین زیر صفحه‌نمایش موتورولا Edge X30 اولین گوشی با چنین ویژگی خواهد بود که علاوه‌بر دوربین زیر صفحه‌نمایش و قدرتمندترین چیپست یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 را در خود قرار می‌دهد.

خبر بد برای طرفداران موتورولا این است که به نظر می‌رسد نسخه دوربین زیر صفحه‌نمایش Edge X30 فقط در کشور چین عرضه می‌شود. اما خبر خوب برای طرفداران موتورولا، بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان این است که ظاهر تصاویر منتشرشده از جعبه‌ی بسته‌بندی آن نشان می‌دهد که این نسخه ویژه از Edge X30 به زودی عرضه می‌شود.

موتورولا از ممنوعیت ZTE در ایالات متحده در سال 2018 به خوبی استفاده کرد تا جایگزین سازنده چینی به عنوان چهارمین تولید‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده شود. ZTE نتوانسته بود از محدودیت‌های ایالات متحده برای ارسال به ایران و کره شمالی پیروی کند و قبل از یک سال از قرار گرفتن هوآوی در فهرست موجود، نتوانست به تامین‌کنندگان آمریکایی خود دسترسی داشته باشد.

تفاوت بزرگ این است که برخلاف هواوی، ZTE چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند از نظر محموله‌های ایالات متحده در آن زمان بود. جدیدترین داده‌های بدست آمده توسط Statista نشان می‌دهد که تا پایان سه ماهه سوم سال 2021، موتورولا (از جمله لنوو) با 9 درصد از بازار، سومین صادرکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در ایالت‌ها بودند. اپل (47 درصد) در سکوی اول و سامسونگ (34 درصد) در سکوی دوم بودند.

منبع: Phonearena

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد