مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

ویندوز 11 به‌زودی از ویجت‌های شخص ثالث پشتیبانی خواهد کرد

نوشته شده در تاریخ1400-10-27 توسط

به گزارش از سایت Mspoweruser، یکی از ویژگی های تعیین کننده و برجسته ویندوز 11، علاوه بر منوی استارت ، پنل ویجت‌ها است، این پنل در زمان عرضه توجه افراد زیادی را جلب نکرد؛ چراکه فقط به ویجت‌های خود مایکروسافت محدود می‌شد و امکانات سفارشی‌سازی چندانی نیز نداشت.

بااین‌حال یکی از توسعه‌دهندگان ویندوز 11 با نام کاربری FireCube با انتشار پستی در توییتر از تغییر سیاست‌‌گذاری‌های فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت خبر داد. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد امکان ایجاد ویجت‌های شخص ثالث را نیز در پنل ویجت‌های ویندوز 11 فراهم کند. از توییت FireCube می‌توان این‌گونه برداشت کرد که رابط‌های نرم‌افزاری آخرین سیستم‌عامل ویندوز، برای برنامه‌های شخص سوم امکان ایجاد ابزارک را فراهم خواهد کرد.

البته مایکروسافت برای کشف قابلیت‌های بیشتر پنل ویجت‌های ویندوز 11، به توسعه‌دهندگان توصیه می‌کند ویجت‌های خود را در فروشگاه مایکروسافت آپلود کنند و هم‌زمان نیز بوردی که ویجت‌بورد می‌نامند را برای نمایش ویجت‌های نصب‌شدنی برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

به نظر می رسد به احتمال زیاد ویجت‌ها بر اساس فناوری وب ساخته می شوند، اگرچه هنوز این موضوع روشن نشده است. پشتیبانی شخص ثالث باید ویجت‌های ویندوز 11 را بسیار جذاب‌تر کند، اگرچه پشتیبانی ناشران بزرگ در سال‌های اخیر در پلتفرم ویندوز تا حدودی کم بوده است.

منبع: Mspoweruser

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد