مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

مگ سیف برای آیفون چیست و چه کاری می تواند انجام دهد؟

نوشته شده در تاریخ1400-10-21

با ورود آیفون 12، اکوسیستم جدیدی از لوازم جانبی برای گوشی های هوشمند اپل به وجود آمد. MagSafe شارژ بی‌سیم آیفون، اتصال قاب‌ها و استفاده از انواع لوازم جانبی دیگر را آسان‌تر می‌کند. این یک گام بزرگ رو به جلو برای آیفون است.

MagSafe جدید

احتمالا  قبلاً این کلمه (MagSafe) را شنیده اید، اپل قبلاً از این نام برای شارژرهای مک بوک خود قبل از تغییر به USB-C استفاده می کرد. در آن زمان، MagSafe یک فناوری بی سیم نبود. 

MagSafe اکوسیستم جدیدی از لوازم جانبی برای اتصال آسان و شارژ بی سیم سریعتر ایجاد می کند.حتی راه را برای آیفونی که نیازی به پورت لایتنینگ ندارد هموار می کند.

قابلیت شارژ بی سیم و لوازم جانبی MagSafe در هنگام عرضه در آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس در دسترس بود.در حال حاضر در آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس نیز گنجانده شده است. احتمالاً در آیفون های آینده نیز گنجانده خواهد شد.

اپل برای اولین بار شارژ بی سیم را با  آیفون 8 معرفی کرد، اما تا کنون این شارژر 7.5 وات بوده است. MagSafe توان خروجی را دو برابر می کند و به 15 وات می رساند و آیفون را با اکثر دستگاه های اندرویدی با شارژ سریع هماهنگ می کند.

MagSafe چگونه کار می کند؟

MagSafe مجموعه ای از آهنرباها است که در اطراف سیم پیچ شارژ داخلی آیفون 12 قرار گرفته اند که سایر لوازم جانبی سازگار با MagSafe را حس می کند و به طور یکپارچه و ایمن در جای خود می چسبد.MagSafe فقط به سایر لوازم جانبی MagSafe سازگار متصل می شود، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد تداخل یا چسبیدن آهنرباهای دیگر به تلفن شما نیست.

اما یک محدودیت وجود دارد، برای آیفونی که از MagSafe برای رسیدن به این سرعت ها استفاده می کند، باید از شارژر مورد تایید اپل استفاده کنید.اگر از شارژر Qi قدیمی استفاده کنید، به سرعت 7.5 واتی قدیمی محدود خواهید شد. این امر به اپل کنترل بیشتری بر اکوسیستم MagSafe می دهد، و اکثر کاربران آیفون با آن آشنا هستند.

اما MagSafe فقط در مورد سرعت نیست، بلکه در مورد سهولت استفاده نیز هست. یکی از بزرگترین مشکلات شارژ بی سیم پیدا کردن sweet spot است که در آن شارژر و دستگاه مدار را می بندند.

MagSafe قصد دارد این مشکل را با بستن شارژر در پشت آیفون حل کند. با این کار هر بار یک مدار عالی با نیروی مغناطیسی کافی برای ثابت نگه داشتن آیفون و شارژر در جای خود ایجاد می کند. شارژر بی سیم سه در یک MagSafe جدید Belkin برای آیفون، اپل واچ و ایرپاد این موضوع را با نشان دادن شارژر آیفون 12 در زاویه 45 درجه نشان می دهد.

اولین شارژر تایید شده MagSafe، پیشنهاد اولیه 39 دلاری خود اپل است و این شرکت قصد دارد یک MagSafe Duo مناسب سفر را معرفی کند که هم اپل واچ و هم آیفون شما را شارژ می کند. Belkin و Griffin لوازم جانبی شخص ثالث خود را به زودی در دسترس خواهند داشت، و بدون شک با بهبود دسترسی دستگاه، تولیدکنندگان بیشتری وارد بازار خواهند شد.

 در کنار راه‌اندازی مجدد MagSafe علاوه بر یک شارژر بی‌سیم و یک کیف پول محکم، برای هر نسخه از آیفون 12 یک قاب پلاستیکی شفاف و یک قاب سیلیکونی تک رنگ  معرفی شد. اپل همچنین یک قاب چرمی را در ارائه خود به نمایش گذاشت.

اکثر قابها دارای لبه ای هستند که از افتادن آیفون شما جلوگیری می کند، اما می تواند برداشتن قاب را دشوار کند.بیرون آمدن آیفون از یک قاب پلاستیکی محکم نه تنها به مقداری نیرو نیاز دارد، بلکه اغلب با هر جابجایی ، قاب را تغییر شکل داده و منحرف می‌کند.

اما MagSafe با داشتن یک دستگیره مغناطیسی که آیفون شما را در جای خود نگه می دارد، دیگر نیازی به لبه ندارد.ا ین فلسفه طراحی است که اپل با ورود قاب‌های پلاستیکی شفاف و سیلیکونی رنگی با برند اپل که در کنار آیفون 12 و همچنین یک قاب مغناطیسی شخص ثالث از Pitaka عرضه می‌شوند، پذیرفته شده است.

قاب پلاستیکی شفاف با حلقه مغناطیسی MagSafe روی صفحه نمایش، بسیار جذاب به نظر می رسد. قاب‌ها با در نظر گرفتن لوازم جانبی طراحی شده‌اند، به این معنی که شما باید بتوانید لوازم جانبی سازگار با MagSafe را مستقیماً به تلفن یا قاب سازگار با MagSafe بچسبانید.

باید دید که قاب‌های جدید MagSafe چگونه کنار گذاشته می‌شوند. از آنجایی که بسیاری از قاب‌های ناهموار از لبه‌ها برای محافظت از لبه‌های بیرونی صفحه‌نمایش آیفون استفاده می‌کنند، ممکن است به محافظ جدید سرامیکی شیلد که در خانواده آیفون 12 تعبیه شده است نیاز پیدا کنید، که مقاومت چهار برابری در برابر ضربه‌ها را نوید می‌دهد.

اکوسیستم جدید لوازم جانبی

شاید هیجان انگیزترین جنبه MagSafe لوازم جانبی باشد که هنوز معرفی نشده است. با پشتیبانی از انتقال توان حداکثر 15 وات، شناسایی لوازم جانبی از طریق NFC و مغناطیس‌سنج تعبیه‌شده در هر آیفون در آینده، باید دید اپل و تولیدکنندگان شخص ثالث چه برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند.

PopSocket که دستگیره‌های بسیار محبوب گوشی‌های هوشمند را می‌سازد، قبلاً برنامه‌های خود را برای پذیرش MagSafe اعلام کرده است. موفقیت چنین محصولی مطمئناً به این بستگی دارد که اتصال آهنربایی بین دستگاه و لوازم جانبی چقدر قوی است.

داشتن شارژر MagSafe و سایر لوازم جانبی به شما امکان استفاده کامل از ویژگی های آیفون 12 را می دهد و در عین حال تجربیات جدیدی را ایجاد می کند.در حالی که آیفون جدید شما همچنان با سایر شارژرهای بی‌سیم مجهز به Qi کار می‌کند، شارژرهای MagSafe می‌توانند شارژ بی‌سیم سریع‌تری را تا 15 وات آیفون 12 ارائه کنند، در حالی که شارژرهای بی‌سیم دیگر تا 7.5 وات را ارائه می‌کنند. این بدان معناست که زمان کمتری را صرف شارژ می‌کنید و نگرانی از شارژ نشدن کامل گوشی در صورت لرزش با تماس دریافتی را از بین می‌برد.

جدا از شارژ بی‌سیم ساده و پیشرفته، پیوست MagSafe لوازم جانبی هیجان‌انگیزی مانند دریچه‌های مغناطیسی خودرو و پایه‌های تناسب اندام، ردیاب‌های حرکت چهره و پاوربانک‌ها را ایجاد می‌کند.

MagSafe فراتر از یک روش شارژ است. یک راه آسان برای افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی آیفون شما به سادگی با بستن لوازم جانبی در پشت آن است.

جاکارتی مگ سیف اپل

تفاوت "MagSafe Compatible" و "Made for MagSafe" 

لوازم جانبی که با MagSafe ساخته شده‌اند، دارای فناوری رسمی MagSafe اپل هستند. چنین محصولاتی با نشان "Made for MagSafe" مشخص می شوند،توسعه یافته اند و به طور دقیق مطابق با دستورالعمل های MFi آزمایش شده اند و برای آیفون 12 بهینه شده اند، و شارژرهای بی سیم دارای MagSafe می توانند تا 15 وات سریعتر شارژ شوند.

سایر لوازم جانبی مغناطیسی  که"MagSafe Compatible"هستند استانداردهای صنعت را برآورده می کنند و همچنان راحتی و دقت اتصال را با یک حلقه مغناطیسی فراهم می کنند، اما فناوری رسمی MagSafe را در داخل ندارند، بنابراین شارژرهای بی سیم تنها با 7.5 وات شارژ می شوند.این محصولات مطابق با بالاترین استانداردهای ما هستند و با در نظر گرفتن مصرف کننده طراحی شده اند که برای استفاده با مدل های آیفون 12 شما کاملاً ایمن است.

مشخص نیست که MagSafe برای انتقال داده در شکل اولیه خود هزینه بالایی دارد یا خیر، اگرچه ممکن است اپل بتواند از MagSafe برای ارتباط  با دستگاه ها جهت فعال کردن انتقال سریع داده های بی سیم استفاده کند.ا ین می تواند منجر به ورود درایوهای MagSafe (برای پشتیبان گیری و انتقال داده باشد .

لوازم جانبی سمعی و بصری مانند لنزها و میکروفون ها یا رابط های صوتی چطور؟ اپل در سال 2014 حق امتیازی را برای آنچه که می‌توان آن را «لنز MagSafe» توصیف کرد، دریافت کرد. آیا شرکت‌هایی مانند Square و PayPal می‌توانند از MagSafe برای کارت‌خوان‌های خود نیز استفاده کنند؟ نظر می رسد اپل ما را به سمت آینده بی سیم هدایت می کند.

آهنربا ها، چگونه کار می کنند؟

یکی از مشکلاتی که با تصمیم اپل برای قرار دادن آهنربا در جیب شما با آیفون 12 مطرح شده است، احتمال آسیب دیدن اقلامی مانند کارت های اعتباری و کلید اتاق هتل است.در حالی که این یک احتمال واقعی است، اپل می گوید که جاکارتی MagSafe آسیبی به این موارد وارد نمی کند.

اپل این کار را با محافظی که در کیف پول تعبیه شده است انجام می دهد، بنابراین ممکن است کانکتور MagSafe خالی همچنان مشکلاتی را ایجاد کند. در حال حاضر، بهتر است اقلام دارای نوارهای مغناطیسی حساس (مانند کارت هدیه و کلید هتل) را در جیب دیگری قرار دهید.بیشتر کارت‌های اعتباری در برابر تداخل مغناطیسی مقاوم هستند و اگر از تراشه یا پرداخت‌های بدون تماس استفاده می‌کنید، هیچ نگرانی در مورد آن ندارید.

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد