مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

تبلت ایسوس ROG Flow Z13 معرفی شد

نوشته شده در تاریخ1400-10-16 توسط

به گزارش Gsmarena، ایسوس همانطور که وعده داده بود در نمایشگاه CES 2022 از جدیدترین تبلت خود با نام ROG Flow Z13 رونمایی کرد. 

بسیاری از تبلت های بازی (مخصوصا تبلت هایی دارای  ویندوز )در این نمایشگاه رو نمایی نشد. بخش ROG ایسوس از این موضوع راضی نبود، بنابراین با هدف تولید قوی‌ترین تبلت بازی جهان از یکی از آخرین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و یک پردازنده گرافیکی میان رده Nvidia استفاده کرد. همانطور که این شرکت آن را توصیف می‌کند، از مشخصات فنی قدرتمندی مانند پردازنده اینتل Core i9- 12900H واز قدرتمندترین گرافیک‌های بازار یعنی RTX 3080 بهره می‌برد.

مشخصات تبلت ایسوس ROG Flow Z13

در این تبلت از یک صفحه‌نمایش 13.4 اینچی به همراه پایه استفاده شده و ایسوس برای آن پردازنده 45 واتی اینتل Core i9-12900H به همراه گرافیک 40 واتی انویدیا RTX 3050 Ti را درنظر گرفته است. این قطعات قدرتمند در تبلتی با ضخامت 15 میلی‌متر قرار گرفته‌اند. در حقیقت Z13 یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند درون یک بدنه کوچک و باریک به حساب می‌آید که از رم سریع DDR5 (تا 16 گیگابایت، 5200 مگاهرتز) و حافظه ذخیره‌سازی PCIe 4.0 (تا 1 ترابایت) پشتیبانی می‌کند.

قدرت گرافیکی واقعی از Nvidia RTX 3050 Ti مربوط به سال گذشته است. دارای 2560 هسته CUDA و 4 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 (گذرگاه 128 بیتی) است. Core i9 دارای TDP 45 وات است، 3050 Ti تا 40 وات می رسد، بنابراین گرمای زیادی دارد. با این حال، ایسوس می گوید از آنجایی که اجزا به صورت عمودی قرار گرفته اند (یعنی مانند لپ تاپ در پایین نیستند)، سیستم خنک کننده می تواند بهتر عمل کند. اگر به قدرت گرافیکی زیادی نیاز ندارید، می توانید یک تخته سنگی با RTX 3050 یا حتی یکی از آنها را انتخاب کنید که فقط به پردازنده گرافیکی اینتل متکی باشد (این مورد برای استفاده با داک eGPU مناسب است).

این تبلت ایسوس را می‌توان با صفحه‌نمایش لمسی IPS با رزولوشن 1080p و رفرش ریت 120 هرتز سفارش داد که حداکثر روشنایی 500 نیت دارد و بطور 100 درصدی از گاموت رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. البته اگر به کیفیت بالاتری نیاز داشته باشید، می‌توانید آن را با صفحه‌نمایش 4K با رفرش ریت 60 هرتز، پوشش 85 درصدی گاموت رنگی DCI-P3 و حداکثر روشنایی 450 نیت سفارش دهید.

روی صفحه‌نمایش هر دو مدل گوریلا گلس کشیده شده، برای دقت رنگ تاییدیه Pantone گرفته‌اند و همچنین از نسبت تصویر 16:10 بهره می‌برند. تمام مدل‌های این تبلت با کیبورد جدا شدنی با نور پس زمینه RGB به فروش می‌رسند.

این تبلت به پورت تاندربولت 4 مجهز شده است که همچنین دیسپلی پورت 1.4 را انجام می دهد و از شارژ USB Power Delivery تا 100 وات پشتیبانی می کند. این پورت می تواند ویدئو را از پردازنده گرافیکی اینتل تولید کند. یک پورت USB-C دیگر وجود دارد که ویدیو را از پردازنده گرافیکی Nvidia نمایش می دهد و همچنین می تواند شارژ PD را انجام دهد. یک پورت USB-A 2.0 (می توانید از آن برای وصل کردن ماوس استفاده کنید)، یک پورت HDMI 2.0 و یک جک 3.5 میلی متری هدفون وجود دارد. همچنین یک کارت خوان UHS-II microSD وجود دارد. علاوه بر این، از پورت تاندربولت می توان برای اتصال تبلت Flow Z13 به یک داک XG Mobile برای قدرت و اتصال بیشتر GPU استفاده کرد.

این تبلت دارای یک پایه داخلی است که می تواند تا 170 درجه باز شود تا صفحه‌نمایش را در یک زاویه مناسب نگه دارد. مطمئناً می‌توانید لوازم جانبی مناسب را متصل کنید مانند یک ماوس، یک کنترلر بازی یا هرچیز دیگری.

هنوز هیچ کنترل‌کننده‌ای وجود ندارد که به صفحه‌کلید متصل شود، اما به احتمال زیاد ایسوس یا یک سازنده شخص ثالث چنین کنترل‌کننده‌هایی را ایجاد خواهند کرد. سپس می‌توانید از Z13 به‌عنوان سوئیچ بر روی استروئیدها استفاده کنید و فراموش نکنید که از آنجایی که این سیستم عامل ویندوز است، دسترسی کامل به کتابخانه‌های بازی خود (Steam، Epic و غیره) دارید.

تبلت ROG Flow Z13 دارای ضخامت 15.2 میلی متر (0.6 اینچ) و وزن 1.31 کیلوگرم (2.9 پوند) است. این صفحه کلید دارای نور پس‌زمینه با حرکت کلید 1.7 میلی‌متری و حسگر اثرانگشت برای ورود ایمن است.

در حال حاضر قیمت این تبلت اعلام نشده، اما انتظار داریم با قیمت فوق‌العاده بالایی در نیمه اول 2022 روانه بازار شود.

منبع: Gsmarena

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد