مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

نمایشگر هوشمند تاریخ تجاری کره : سامسونگ

نوشته شده در تاریخ1400-07-24 توسط

سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی در جهان است. شرکت کره ای در تولید طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعتی، از جمله لوازم خانگی، دستگاه های رسانه دیجیتال، نیمه هادی ها ( یک ماده است که بیشتر از یک عایق اما کم تر از یک رسانای خالص برق را انتقال می دهد ومعمولا از سیلیکون تشکیل شده است)، تراشه های حافظه و سیستم های یکپارچه تخصص دارد.سامسونگ حتی در کره خاکی نیز به یکی از شناخته شده ترین نام ها در فناوری تبدیل شده است و در حال حاضر حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می کند.

سرگذشت سال های ابتدایی تاسیس

سامسونگ در 1 مارس 1938 توسط لی بیونگ چول به عنوان یک فروشگاه تجارت مواد غذایی تاسیس شد. او کسب و کار خود را در شهر تائگو کره با تجارت نودل در شهر و اطراف آن آغاز کرد و آنها را به چین و استان های دیگر صادر کرد.(نام شرکت سامسونگ به زبان کره ای به معنای سه ستاره است) پس از جنگ کره در آن سال ها، لی تجارت خود را به منسوجات گسترش داد و بزرگترین کارخانه پشم را در کشور کره افتتاح کرد. او با هدف کمک به کشورش برای توسعه مجدد پس از جنگ، به شدت بر صنعتی شدن تمرکز کرد. در آن دوره ، تجارت او از سیاست‌های حمایت‌گرایانه جدید اتخاذ شده توسط دولت کره (با هدف کمک به شرکت‌های بزرگ داخلی از طریق محافظت از آنها در برابر رقابت و تأمین مالی) بهره مند شد. در اواخر دهه 1950، این شرکت سه بانک تجاری کره و همچنین یک شرکت بیمه و شرکت هایی را که سیمان و کود تولید می کردند، خریداری کرد. سامسونگ در دهه 1960 شرکت های بیمه دیگری و همچنین یک پالایشگاه نفت، یک شرکت نایلون و یک فروشگاه بزرگ را خریداری کرد.

نمای بیرونی دفتر شرکت بازرگانی در دایگو، کرهنمای بیرونی دفتر این شرکت تجاری در دایگو، کره. لی بیونگ چال سامسونگ Sanghoe را تاسیس کرد این شرکت میوه، سبزیجات و ماهی را صادر می کرد (1938)  

در طول دهه 1970 این شرکت فرآیندهای تولید نساجی خود را گسترش داد تا خط تولید کامل را پوشش دهد (مواد خام تا محصول نهایی برای رقابت بهتر در صنعت نساجی). شرکت های تابعه جدیدی مانند صنایع سنگین سامسونگ، کشتی سازی سامسونگ و شرکت ابزارهای دقیق سامسونگ (سامسونگ تکوین) تاسیس شدند. همچنین در همین مدت این شرکت شروع به سرمایه گذاری در صنایع سنگین، شیمیایی و پتروشیمی کرد و مسیر رشد امیدوارکننده ای را برای خود فراهم کرد.

 اولین سازه های الکترونیکی سامسونگ

 ماشین های  الکترونیکی سامسونگماشین های الکترونیکی سامسونگ

 

SW-T506L TV

شرکتی زمینه را برای پیشرفت خود مهیا می دید برای اولین بار در سال 1969 با چندین بخش متمرکز بر الکترونیک وارد صنعت الکترونیک شد اولین محصولات الکترونیکی سامسونگ تلویزیون های سیاه و سفید بود. در طول دهه 1970، این شرکت شروع به صادرات محصولات الکترونیکی خانگی به خارج از کشور کرد. در آن زمان سامسونگ یک تولید کننده بزرگ در کره بود. اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 تجارت فناوری سامسونگ با سرعت گسترش یافت. شعبه های نیمه هادی و الکترونیکی جداگانه تأسیس شد و در سال 1978 یک بخش هوافضا ایجاد شد. Samsung Data Systems (در حال حاضر Samsung SDS) در سال 1985 تاسیس شد تا نیاز روزافزون کسب و کارها به توسعه سیستم ها را تامین کند. سامسونگ همچنین دو موسسه تحقیق و توسعه ایجاد کرد که خط فناوری این شرکت را به الکترونیک، نیمه هادی ها، مواد شیمیایی با پلیمر بالا، ابزارهای مهندسی ژنتیک، مخابرات، هوافضا و فناوری نانو گسترش دهد.

سامسونگ در حال تبدیل شدن به یک شرکت جهانی

لی کان هی در دوران تحلیف خود به عنوان رئیس (1987)

لی بیونگ چول در سال 1987 درگذشت و پسرش لی کان هی جانشین او شد و در همان سالهای  ابتدایی مدیریت سامسونگ به پنج شرکت تقسیم کرد. الکترونیک تحت رهبری لی کان هی باقی ماند و چهار شرکت دیگر توسط  دیگر پسران و دختران لی بیونگ چول اداره می شدند. لی کان هی احساس می کرد که سامسونگ برای رقابت جهانی آماده نیست. او به مدیران اجرایی سامسونگ گفته بود: "همه چیز را عوض کنید به جز همسر و فرزندانتان" طبق آنچه که لی مفهوم «مدیریت جدید» نامید، سامسونگ اصرار داشت که زیردستان اشتباهات را به روسای خود گوشزد کنند. همچنین بر کیفیت محصولات نسبت به کمیت آنها تأکید کرد، زنان را به رده‌های مدیران ارشد ارتقا داد و از اقدامات بوروکراتیک (دیوان سالاری) جلوگیری کرد. در دهه 1990 این شرکت به دلیل تغییر فرهنگ سامسونگ توسط لی کان هی، به گسترش خود در بازارهای جهانی الکترونیک ادامه داد. علیرغم موفقیتش آن سال‌ها رسوایی‌های شرکتی را نیز به همراه داشت، از جمله پرونده‌های متعدد نقض حق اختراع و پرونده‌های رشوه.( لی کان هی در سال 1996 به دلیل رشوه دادن به رئیس جمهور سابق رو تائه وو مجرم شناخته شد و به دو سال زندان محکوم شد و در سال 1997 مورد عفو قرار گرفت).

با این وجود، این شرکت به پیشرفت در زمینه فناوری و کیفیت محصول ادامه داد و تعدادی از محصولات فناوری سامسونگ از نیمه هادی ها گرفته تا نمایشگرهای کامپیوتری و صفحه نمایش LCD  به پنج جایگاه برتر در سهم بازار جهانی صعود کردند.

سامسونگ در دهه 2000  سری گوشی‌های هوشمند گلکسی را تولید کرد که به سرعت نه تنها به پرفروش‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شدند، بلکه جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان بودند. سامسونگ همچنین ریزپردازنده‌ها را برای اولین مدل‌های آیفون اپل عرضه کرد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ریزپردازنده در جهان در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم بود.

از سال 2006 صادر کننده بزرگ کره پرفروش ترین تولید کننده تلویزیون در جهان نیز بوده است. با شروع سال 2010 سری گلکسی با معرفی Galaxy Tab به رایانه های صفحه ای (تبلت) و در سال 2013 با معرفی Galaxy Gear به ساعت های هوشمند گسترش یافت.در چند سال اخیر سامسونگ یکی از بزرگترین نامداران حوزه ی گوشی های موبایل و گجت های هوشمند بوده است.

در آوریل 2008 لی به اتهام نقض اعتماد و فرار مالیاتی به عنوان بخشی از یک طرح متهم شد و اندکی پس از آن از ریاست سامسونگ استعفا داد. در ماه جولای او به اتهام فرار مالیاتی محکوم شد و متعاقباً حدود 80 میلیون دلار جریمه و به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. لی در دسامبر 2009 توسط دولت کره جنوبی مورد عفو قرار گرفت تا بتواند در کمیته بین المللی المپیک باقی بماند و تلاش موفقیت آمیز کره جنوبی برای بازی های المپیک زمستانی 2018 را رهبری کند.

در مارس 2010 مدیران گروه سامسونگ لی کان هی را به عنوان رئیس سامسونگ الکترونیک  بزرگترین بخش این مجموعه انتخاب کردند در اواخر همان سال او به عنوان رئیس گروه سامسونگ بازگشت. با این حال، در سال 2014 او دچار یک حمله قلبی شد که او را تا زمان مرگش در سال 2020 ناتوان کرد اگرچه لی پست خود را حفظ کرد اما پسرش، لی جائه یونگ (جی وای لی) رهبر واقعی گروه سامسونگ شد.

لی جائه یونگ در سال 2017 به دلیل رشوه دادن به رئیس جمهور سابق پارک گئون هی به زندان محکوم شد. او یک سال را سپری کرد و در سال 2018 با تعلیق محکومیتش آزاد شد. این تعلیق لغو شد و او مجدداً از ژانویه تا آگوست 2021 به زندان افتاد. در مدت زمانی که لی در زندان بود سامسونگ توسط سه مدیر اجرایی رهبری می‌شد لی همچنین در سال 2020 به دلیل جرایم مالی ناشی از ادغام دو شرکت تابعه سامسونگ در سال 2015 متهم شد.

خودنمایی سامسونگ در زمینه گوشی های هوشمند

تلفن هوشمند، تلفن همراه با صفحه نمایش (معمولاً نمایشگر کریستال مایع یا LCD) برنامه های مدیریت اطلاعات شخصی داخلی (مانند تقویم الکترونیکی و دفترچه آدرس) که معمولاً در دستیار دیجیتال شخصی (PDA) یافت می شود، و یک سیستم عامل (OS) که به سایر نرم افزارهای رایانه ای اجازه می دهد تا برای مرور وب، ایمیل، موسیقی، ویدیو و سایر برنامه ها نصب شوند تلفن همراه هوشمند نامیده می شود. ممکن است یک گوشی هوشمند به عنوان یک کامپیوتر دستی در یک تلفن همراه در نظر گرفته شود.

Samsung SPH-i300 یک گوشی هوشمند اولیه مبتنی بر سیستم عامل Palm بود که توسط سامسونگ تولید شد

اولین گوشی هوشمند توسط IBM (شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات آمریکایی) طراحی شد و توسط BellSouth که قبلا بخشی از شرکت AT&T بود در سال 1993 فروخته شد.اولین گوشی هوشمند شامل یک رابط صفحه نمایش لمسی برای دسترسی به تقویم، دفترچه آدرس، ماشین حساب و سایر عملکردها بود همزمان با رشد  بازار، حافظه کامپیوترهای حالت جامد و مدارهای مجتمع در دهه بعد ارزانتر شدند، گوشی های هوشمند بیشتر شبیه کامپیوتر شدند و خدمات پیشرفته تری مانند دسترسی به اینترنت ممکن شد. خدمات پیشرفته با معرفی شبکه های تلفن همراه نسل سوم (3G) در سال 2001 فراگیر شد. قبل از 3G، اکثر تلفن‌های همراه می‌توانستند داده‌ها را با نرخ کافی برای تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی ارسال و دریافت کنند. با استفاده از 3G، ارتباط با نرخ بیت بالا برای ارسال و دریافت عکس، کلیپ‌های ویدئویی، فایل‌های موسیقی، ایمیل‌ها و موارد دیگر انجام می‌شود. تلفن های هوشمند دارای صفحه کلید یکپارچه با صفحه شماره تلفن یا صفحه کلید استاندارد "QWERTY" برای پیام های متنی، ایمیل، و استفاده از مرورگرهای وب هستند. صفحه کلیدهای مجازی را می توان در طراحی صفحه نمایش لمسی ادغام کرد تلفن های هوشمند اغلب دارای یک دوربین داخلی برای ضبط و انتقال عکس ها و فیلم های کوتاه هستند. علاوه بر این، بسیاری از گوشی‌های هوشمند می‌توانند به وای فای  hot spots  دسترسی داشته باشند تا کاربران بتوانند به جای پرداخت هزینه‌های انتقال تلفن همراه، به VoIP (صدا از طریق پروتکل اینترنت) دسترسی داشته باشند. قابلیت‌های رو به رشد دستگاه‌های دستی و پروتکل‌های انتقال، تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های مبتکرانه و خیالی را ممکن ساخته است. به عنوان مثال "واقعیت افزوده" که در آن از تراشه مکان یابی سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) تلفن هوشمند می توان برای پوشاندن نمای دوربین گوشی از صحنه خیابان با اطلاعات دقیق محلی مانند هویت فروشگاه ها، نقاط مورد علاقه استفاده کرد.

به گفته مارکت واچ اکنون سامسونگ به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری که فعالیت زیادی در بازارهای مختلف دارد می‌گوید در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ موفق‌ به کسب سود خالص ۴/۸۸ تریلیون وون (معادل ۳/۹۹ میلیارد دلار) شده است. آمار نشان می‌دهد سود خالص سامسونگ در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته‌ی میلادی ۵/۰۴ تریلیون وون بود، این یعنی سود خالص این شرکت به‌شکلی جزئی در سال ۲۰۲۰ افت کرده است. درآمد سامسونگ با رشدی ۵/۶ درصدی از ۵۲/۳۹ تریلیون وون در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ به ۵۵/۳۳ تریلیون وون در سه‌ماهه‌ی نخست امسال رسیده است. 

سامسونگ الکترونیکس در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ سود خالص ۳/۹۹ میلیارد دلار کسب کرده است. همچنین آمار نشان می‌دهند درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ افتی ۷/۶ درصدی داشته است. سامسونگ می‌گوید دلیل اصلی افت درآمد نسبت‌به سه‌ماهه‌ی گذشته کاهش تقاضای فصلی برای محصولات کسب‌و‌کار نمایشگر و محصولات الکترونیکی مصرفی بوده است. دلیل اصلی کاهش تقاضا نیز تا حد زیادی به آثار ویروس کرونا مربوط می‌شود.

در حال حاضر شرکت کره ای سامسونگ به سطحی از درآمد و  سرمایه تلنبار شده داخلی رسیده است که دست به تولید ادوات نظامی همچون رادار و حتی تانک و اسلحه های سنگین زده است.

با توجه به رقابت شدیدی که سرمایه در سال های اخیر ایجاد کرده و تولیدات شرکت هایی همچون شیائومی و اپل اکنون به اوج خود رسیده است. به نظر شما در آینده مدیران سامسونگ مجبور به سرمایه گذاری در چه بخش هایی می شوند؟

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد