مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

کاهش 82% میزان فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در سال 2021

نوشته شده در تاریخ1400-11-13 توسط

   به گزارش از سایت GizmoChina، اقدام کامل تحریم‌های ایالات متحده در سال 2021 علیه هواوی آثار محسوسی روی فعالیت‌های این شرکت گذاشته است، که با داده‌های جدیدی که Omdia در رابطه با تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده‌ی هواوی در سال منتشر کرده است، صدق می‌کند. هواوی 35 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال 2021 عرضه کرده است، که این نشان از کاهش قابل توجه 81.6% نسبت به سال 2020 دارد. درحالی‌که سهم هواوی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند 15% در سال 2020 بوده است تقریبا به 3% در سال 2021 افت داشته است. آنر (Honor) زیربرند قبلی هواوی، در سال 2021 موفق به فروش حدود 40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد. که آنر با این فروش فوق‌العاده از هواوی پیشی گرفت و در هشتمین جایگاه برتر برندهای صنعت موبایل قرار گرفت. که در این لیست هواوی به جایگاه نهم تعلق دارد.

   زمانی که تحریم‌های شدید ایالات متحده در اواسط سال 2020 علیه هواوی آغاز شد، این شرکت در رده‌های اول بازار قرار داشت و خودش را در جایگاه دوم یعنی پس از اپل تصور می‌کرد. و تا پایان سال 2020 شاهد کاهش فروش گوشی‌های هواوی بودیم که در پی این کاهش باعث سقوط این شرکت چینی به جایگاه سوم شد. اما جالب است بدانیم که تحریم‌های ایالات متحده با گذر زمان اثر بسیاری روی فعالیت‌های این شرکت گذاشته‌ است که جایگاه فعلی آن نهم است. با تحریم‌های ایالات متحده، هواوی قادر به تأمین بسیاری از قطعات موردنیاز و ضروری گوشی‌های هوشمند به ویژه تراشه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود نشد. بنابراین قرار گرفتن در لیست سیاه نهادهای ایالات متحده یک عامل اساسی برای افت شدید هواوی بود، و این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی قلمداد می‌کند. هواوی همچنان هرگونه ارتباط با ارتش چین را به اتهام خطر امنیتی برای ایالات متحده رد کرده است.

سامسونگ نیز با 271.5 میلیون دستگاه گوشی پیشتاز فروش جهانی گوشی‌های هوشمند است درحالی‌که اپل با 236.2 میلیون دستگاه آیفون در رتبه دوم قرار دارد. شیائومی، اوپو، ریلمی و موتورولا دیگر شرکت‌های بزرگ صنعت موبایل هستند. در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2021، اپل با 87 میلیون آیفون فروخته شده از سامسونگ پیشی گرفت، در مقایسه سامسونگ 69.1 میلیون دستگاه گوشی عرضه کرده است.

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد