مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

مشخصات و جزئیات دوربین گوشی سونی مدل Xperia 1 IV فاش شد

نوشته شده در تاریخ1400-11-11 توسط

به گزارش از سایت notebookcheck، یکی از پایگاه‌های فعال خبری چینی جزئیات بیشتر و جدیدتری در رابطه با گوشی هوشمند پرچم‌دار سونی اکسپریا وان مارک 4 (Xperia 1 IV) را منتشر کرده است. طبق شایعات این منبع چینی، اکسپریا وان مارک 4 مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 و حداکثر 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی رم خواهد بود. این منبع چینی قبلا هم اطلاعات‌هایی در رابطه با گوشی‌های عرضه نشده‌ی شرکت سونی منتشر کرده است.

سونی با گوشی هوشمند اکسپریا وان مارک 3 (Xperia 1 III) به دنیای گوشی‌های هوشمند نشان داد، که قصد ندارد از رقابت‌ها کنار بکشد و به تولید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود ادامه می‌دهد. در بررسی‌های جامع موفقیت‌های چشمگیر و فراوانی را به‌جای گذاشت. بااین‌حال، بررسی‌ها نشان داد که مشکل سرعت شارژ دارد یعنی به کندی شارژ می‌شود. بااین‌حال انتظار می‌رود که این مشکل در پرچم‌دار 2022 سونی برطرف شود. علاوه‌براین یک افشاگر با نام ZACKBUKS در Weibo خود اطلاعاتی را منتشر کرد، طبق این اطلاعات اکسپریا وان مارک 4 ممکن است در ماه می 2022 معرفی شود. عرضه نسخه قبلی این گوشی هوشمند از چین در ماه ژوئیه شروع شد و تا ماه آگوست برای عرضه به‌سراسر جهان ادامه داشت، و شاید امسال نیز همین روند برای پرچم‌دار بعدی سونی تکرار شود.

بر اساس گزارشات ZACKBUKS، همانطور که انتظار می‌رفت گوشی هوشمند پرچم‌دار اکسپریا وان مارک 4 مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام خواهد بود. همچنین احتمالا حافظه‌ی رم این گوشی هوشمند از 12 گیگابایت به 16 گیگابایت افزایش بیابد، درحالی‌که حافظه‌ی ذخیره‌سازی‌ این گوشی 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت باشد. باتری این گوشی هوشمند ممکن است 5000 میلی‌آمپر ساعتی باشد. همچنین مجهز به قابلیت فناوری شارژ سریع ۴۵واتی باشد (سونی اکسپریا وان مارک 3 دارای باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 30 واتی است). این دستگاه از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد و حتی ممکن است در طراحی پرچمدار 2022 Xperia تغییراتی هم به وجود بیاید.

در رابطه با دوربین گوشی هوشمند اکسپریا وان مارک 4 این احتمال وجود دارد که از دوربین فوق‌عریض گوشی اکسپریا وان مارک 3 با رزولوشن 12 مگاپیکسلی سونی Exmor RS IMX36312 استفاده شود. درحالی‌که انتظار می‌رود لنز دوربین اصلی و تله‌فوتو این دستگاه نسبت به مدل قبلی خود ارتقا یابد. به احتمال زیاد سونی در این دستگاه از سیستم دوربین سه‌گانه‌ای استفاده کند. که هر سه دوربین دارای 12 مگاپیکسل باشند که استفاده از این ماژول دوربین برای گوشی از خانواده‌ی اکسپریا وان (Xperia 1) معمول است.

بااین‌حال، در برخی دیگر از شایعات گفته شده است که اکسپریا وان مارک 4 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین 48 مگاپیکسلی جدیدی بهره خواهد برد.

سونی حسگرهای بزرگ را به وضوح انتخاب می‌کند. بااین‌حال، ممکن است برخی از پیکسل‌های دوربین تغییر یابند زیرا شایعه‌ای جداگانه نشان می‌دهد که احتمالا لنز 50 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی Quad-Bayer برای سونی اکسپریا وان مارک 4 وجود خواهد داشت.

اخیرا به‌طور جالبی اشاره شده است که احتمالا اکسپریا وان مارک 4 تغییراتی را از نظر طراحی ظاهر به نسبت مدل‌های قبلی خود ایجاد کند. شاید زمان آن فرارسیده است که سونی در طراحی نمادین سری گوشی‌های اکسپریا وان (Xperia 1) بازنگری کند و بدون تغییر در فرم بلند و مستطیلی این محصولات، اصلاحات جدیدتری روی ظاهرش معرفی کند.

منبع:   notebookcheck

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد