مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت مجازی با صفحه‌نمایش 8K است

نوشته شده در تاریخ1400-11-06 توسط

به گزارش از سایت GizmoChina، در روز 25 ژانویه 2022 لی‌نان، یکی از بنیان‌گذاران و معاون سابق میزو، اخبار جالبی را در مورد محصول آینده اپل به اشتراک گذاشت. نان اظهار داشت که اپل در حال ساخت پلتفرم واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل متمرکز بر فناوری واقعیت ترکیبی (MR) خواهد بود و اکنون در حال کار بر روی یک جفت عینک جدید با صفحه‌نمایش 8K است.هدست مذکور به نمایشگر بسیار پیشرفته‌ای مجهز خواهد بودکه ظاهراً از وضوح خیره‌کننده‌ای نیز برخوردار است.

لی نان می‌گوید که محصول جدید اپل هدستی مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد با دنیای متاورس تعامل داشته باشند. بااین‌حال، وی جزئات بیشتری دراین‌باره ارائه نمی‌دهد. درواقع، گفته‌های نان هم‌سو با گزارش‌های قبلی مبنی‌بر عرضه‌ی این هدست موردانتظار در آینده‌ای نزدیک است.

مدیر اجرایی سابق سازنده گوشی‌های هوشمند چینی اطلاعاتی مرتبط را در حساب رسمی خود در Weibo به اشتراک گذاشت. لی‌نان در این خبر به اشتراک گذاشته شده، خطاب به افرادی که به متاورس تردید دارند، می‌گوید که محصول جدید اپل هدستی مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد با دنیای متاورس تعامل داشته باشند. متأسفانه وی از بیان جزئیات دقیق دیگر در این زمینه خودداری کرد.

بااین‌حال، این خبر مطابق با گزارش‌های قبلی است که بیان می‌کردند اپل در حال کار بر روی اولین هدست واقعیت مجازی (VR) خود است که قرار است به زودی عرضه شود. در ابتدا تصور می‌شد که اپل احتملاً آن را در اواخر سال جاری میلادی عرضه کند اما شایعات اخیر حاکی از آن است که در اوایل سال 2023 رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد شدد. ظاهراً هدست واقعیت ترکیبی اپل عملکردی مطابق با M1 Mac خواهد داشت و همچنین انتظار می‌رود از همان درگاه USB نوع C و شارژر 96واتی استفاده خواهد شد. اکنون مک بوک پرو 14 اینچی، به پشتیبانی از رزولوشن 8K اصلی خود اشاره می کند.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل اظهار داشت که این هدست می‌تواند دارای 2 تراشه برای انجام وظایف و پردازش‌های متفاوت باشد. هر دوی این پردازنده ها توسط بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان یعنی TSMC ساخته می شوند. یکی از آنها یک تراشه مبتنی بر 5 نانومتر و دیگری یک چیپست کوچکتر مبتنی بر 4 نانومتر است. پردازنده‌ی اصلی و قوی‌تر برپایه‌ی تراشه‌ی M1 Pro خواهد بود که وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین مربوط به محتوای AR و VR را برعهده خواهد داشت و اخیراً در مک‌بوک پرو 2021 استفاده شد. درحالی‌که پرازنده‌ی دوم ضعیف‌تر خواهد بود و پردازش‌های مربوط به مدیریت حسگرها و اجزای مرتبط به آن محول می‌شود.

انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال آینده راه اندازی شود، بنابراین باید برای به‌روز‌رسانی‌های بیشتر در مورد این موضوع منتظر بمانیم.

منبع:  GizmoChina

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد